Gå til innhold

Vanlig med hd-krasj på bærbare?


epiktet

Anbefalte innlegg

På onsdag kom endelig den fine laptopen min fra Dell (Inspiron 8600).

På lørdag derimot, ble jeg lang i masken da maskinen helt på egenhånd hadde foretatt en hårete og ukontrollert krasjlanding i løpet av natten. :cry:

 

Mitt spørsmål er som følger: Hvor vanlig er harddisk-krasj på bærbare PC'er?

Selvsagt er harddisken på en laptop litt utsatt for støt og slag, men hvis man tar utgangspunkt i en maskin som blir behandlet sånn noenlunde varsomt; må man allikevel regne med harddisk-krasj i ny og ne?

 

I mitt tilfelle hadde maskinen stått på samme skrivebord siden jeg pakket den opp. Fire dager gammel ble den. Duste-Dell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt krasj på min ... Har en trofast HP , som jeg hver morgen pakker i ryggsekken og går til jobb, og tar den med tilbake på kvelden.. Utsatt for mye risting... Hjemme flyttes den ofte mellom rom, uten å slåes av..

 

Slik har det vært i over 1 år nå, ikke noe trøbbel...

 

 

Tror du har fått en mandagsdisk, hvis disken har tatt kveld etter 4 dager..

 

 

Hvordan artet krasjen seg ?

Lenke til kommentar
Hvordan artet krasjen seg ?

Kom ut i stuen på lørdags morgen og fant maskinen stående med blue screen.

Etter det fikk den kun "hard drive read failure" når jeg prøvde og boote den.

Etter litt søking på Dells egne forum og sjekking med Dell Diagnostics har jeg konkludert med at den har krasjet.

 

ALLTID skal slikt skje med meg når jeg kjøper meg noe nytt :no: *syte, klage*

 

Oh well....

 

Terje

Lenke til kommentar

Næh... tar det ikke SÅ tungt. Det er bare så kjipt hvis jeg har fått en laptop som krønsjer harddisken støtt og stadig. Men sjansene for det er forhåpentligvis små.

 

Det jeg egentlig ville med denne tråden var å høre andres erfaring med harddisk-krasj på laptoper.

 

Uansett har jeg bestilt en finfin ekstern harddisk på 100gb som jeg skal bruke til backup. :-)

 

Terje

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...