Gå til innhold

Hercules 9800PRO, ødelagt?


B-Man

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB. Dette kjøpte jeg som erstatning for et defekt PowerColor 9800PRO.

 

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=71&b=0&f=1

 

Nå har jeg hatt dette kortet i nesten 7 måneder, men når jeg fjernet litt støv i pc'en la jeg merke til at kjøleren (Hercules sin runde kobber-kjøler) er litt løs.

 

Jeg kan vri kjøleren et par millimeter hver vei før de to skruene stopper den.

 

Det virker som den fortsatt har kontakt med GPU siden jeg ikke har opplevd noen feil eller problemer. Hvis jeg legger fingeren på ribbene klarer jeg ikke å holde den mer enn toppen 4-5 sekunder før jeg brenner meg.

 

Jeg lurer på om dette er noe man burde reklamere på mens man fortsatt har garanti? (Den er ett år??) Har ikke noe lyst til å sitte med et defekt kort etter at garantien har gått ut. Hvis feilen oppsto innenfor garanti-tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bråker ikke mer enn før, er bare litt løs. Løs på en slik måte som at skruene som holder kjøleren har løsnet litt. Så det virker ikke som om skruene presser kjøleren mot GPU. Noe som for meg virker som vil gjøre at den til slutt vil miste kontakten med GPU.

 

Jaja, jeg får sende den inn, har uansett ikke lyst på et skjermkort med løs GPU kjøler. Har ikke gjort enda på dette kortet og har ikke lyst til å bytte kjøler så lenge jeg har garanti igjen.

Lenke til kommentar

tintin77: mulig det kunne fungert, men det ville vel vært en noe kortsiktig løsning (hvis det virker), det at den har løsnet i det hele tatt tyder jo på at noe ikke er som det skal.

 

eXploid: får se hva som skjer, komplett.no finner nok en løsning jeg kan bli fornøyd med hvis det blir snakk om et annet produkt.

Lenke til kommentar

Gamle Hercules har vært konkurs lenge, men de nyere Hercules kortene er jo produsert av Guillmot Corporation Group som slett ikke er konkurs..

 

Men de har besluttet og ikke lage flere skjermkort og det er synd...

 

Kortsiktig løsning er det vel ikke hvis det, hvis det funker

 

Tror personlig du ikke får noe nytt kort fra Komplett nei, men de kommer kun sikkert til stramme skruene eller bytte vifte...

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...