Gå til innhold

Problemer med dual screen


Gjest Slettet+891234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234

Som jeg nevner her, har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene, og har også forsøkt å installere skjerm-driverene til Samsungen. (Dette gjorde ingen forskjell.)

 

Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Samme bilde vises på begge skjermen, altså "clone."

 

Slik ser "egenskaper" ut. Har fått inntrykk av at man helst skal kunne velge mellom en skjerm 1 og skjerm 2 her. Jeg kjører Windows 2000. Slik ser "avanserte innstillinger" ut, hvis det er av interesse. Hvordan skal jeg gå frem for å få forskjellig bilde på begge skjermene?

 

Takknemlig for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg nevner her, har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene, og har også forsøkt å installere skjerm-driverene til Samsungen. (Dette gjorde ingen forskjell.)

 

Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Samme bilde vises på begge skjermen, altså "clone."

 

Slik ser "egenskaper" ut. Har fått inntrykk av at man helst skal kunne velge mellom en skjerm 1 og skjerm 2 her. Jeg kjører Windows 2000. Slik ser "avanserte innstillinger" ut, hvis det er av interesse. Hvordan skal jeg gå frem for å få forskjellig bilde på begge skjermene?

 

Takknemlig for all hjelp. :)

Jeg vet desverre ikke hvordan en 8500 vil vise dette, men jeg kan vise til hvordan det ser ut på min 9800pro i XP HER

 

Tror det er sånn det skal se ut på din også, ikke helt sikker på hva som er feil dog, beklager.

 

(Trykker man ALT+PrtScn tar den bare bilde av det aktive vinduet, veldig greit i slike tilfeller som dette :-))

 

-Heiper-

Endret av Heiper
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg vet desverre ikke hvordan en 8500 vil vise dette, men jeg kan vise til hvordan det ser ut på min 9800pro i XP  HER

 

Tror det er sånn det skal se ut på din også (...)

Riktig, riktig. Det var slik jeg har fått inntrykket av at det skal være, bl.a ved å titte i instruksjonsboken. Kan ærlig talt ikke fatte hvorfor dette skjer...

(Trykker man ALT+PrtScn tar den bare bilde av det aktive vinduet, veldig greit i slike tilfeller som dette :-))

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Nærmere etterforskning avslører et "big desktop"-problem med 8500-kort og tidligere i Windows 2000. Her sies det at det vil fungere i Windows Xp, men i Windows 2000 har ikke ATI lagt til støtte. Noen som vet noe mer om dette?

 

Edit: Pokker, dette (Q37) lover ikke bra.

Da er det 2 valg:

1. Kjøpe nytt operativsystem

2. Skaffe nytt skjermkort

 

andre alternativer er enten ulovlige eller en dårligere løsning :ermm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...