Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For bizninz'er og slikt:

SecurePoint??? husker ikke navnene på de brannmurene, men endel av de er temmelig rå.

 

For Average Users:

Norton sin .... er en stund siden jeg testa en bråte fw på en gang, men jeg holder med norton intil noen motbeviser meg.

 

For Cheap Users:

Zonealarm stiller vel høyt her tipper jeg

 

For Very Cheap Users:

WinXp + SP2 FW

 

for Total Gamer Dudes:

Hakke peiling. Jeg satte fw jobben til min Nat-Server, for å ikke plage min pc.

Tipper villt på Tiny Firewall eller no slikt

 

For Home Gateway Owners:

Wingate (windoes, irriterendes dyr sak da)

ClarcConnect ( linux sak, aldri prøvt men hørt mye skryt)

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finnes ikke noen tester eller noe slik man kan henvise til? Jeg er temmelig LEI Norton Internet Security og vil ha noe annet. ClarkConnect er en mulighet jeg vil se nærmere på om ikke lenge, men inntil den tid kommer vil jeg ha noe annet. For øyeblikket bruker jeg WinXP + SP2 FW (+ DEP) (The Very Cheap Solution?)

 

En firewall skal fungere med alt (ZoneAlarm er visst ikke god venn med DC++ for eksempel), stoppe alt og ikke knaske resursser. Finnes det en slik firewall?

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst.

Wooopidooo. Sånn er det med alt her i verden. Det er allikevel stor forskjell på software som med alt annet. Schumacher hadde ikke vunnet så mye som han gjør om han hadde kjørt ford mondeo fra 1991 :p

Lenke til kommentar
Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst.

LoL..

så du mener at alt har med personen som bruker den ja, jaja. les litt du :-)..

er ikke brukeren som gir alvorlige sikkerhetsfeil i softwaren..

 

windows er ikke så dårlig pga at brukeren er det :p lol

 

er ikke brukeren som lager sikkerhetsfeil :p

Lenke til kommentar
Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst.

LoL..

så du mener at alt har med personen som bruker den ja, jaja. les litt du :-)..

er ikke brukeren som gir alvorlige sikkerhetsfeil i softwaren..

 

windows er ikke så dårlig pga at brukeren er det :p lol

 

er ikke brukeren som lager sikkerhetsfeil :p

Jeg har lest en god del, har satt opp og administrert flere servere, og hvis du tror at programvare veier opp for en bruker's manglende kunnskap...

 

En brannmur sin oppgave er hovedsaklig å sperre mellom pc'en/lokalnettverket og internett. En perfekt firewall er faktisk å trekke kabelen ut. Men det er upraktisk, og man åpner for de tingene man selv bruker, og helst ingenting mer. Enhver firewall som er mer avansert enn det kaster bort ressurser IMO, og jeg vil si at de er mer usikre siden de gjør ting du ikke har oversikt over, for å "hjelpe" brukeren, og kan lett åpne for ting de ikke burde åpne for.

 

Og det går lett an å sette opp en pc uten firewall, antivirus eller noe annet, og fremdeles ha en sikker og stabil pc. Det gjelder bare å bruke litt vett, disable alle tjenester man ikke bruker, ha gode passord og følge med på sikkerhetsoppdateringer. Der kan fort en brannmur bli en hvilepute, og gi falsk trygghet, og kan faktisk være med på å SENKE den totale sikkerheten. Siden mange tror at brannmur = sikkerhet, og da ofte ikke bryr seg om å holde resten av systemet sikkert, kan en feilt oppsatt brannmur være mer usikker enn ingen brannmur.

 

Hvis du virkelig vil ha det sikkert, så først sett opp pc'en slik den er sikker uten noen ekstra programvare, og så installer den enkleste brannmuren du kan finne, og lær deg å sette opp den skikkelig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...