Gå til innhold

Skal ha kamera, anbefalinger av kamera?


Anbefalte innlegg

Sitter med et lite luksus problem. Jeg er innbitt mobil nerd, men også kamera frelst.

 

Sitter nå med en Treo 600 og en T630, samt en G5. Det jeg nå lurer veldig på er;

 

hvis jeg skulle valgt noe som ville gi meg mest glede for pengene, men samtidig kvalitet. Ville dere valgt P910i/P900 eller et digital speilrefleks kamera?

 

 

har sett litt på SONY DSCF828 , men lurer på om dette kan ta serie bilder? eventuelt hvor god kvalitet det er på kameraet?

 

 

det som jeg ønsker meg av et kamera er:

 

- god kvalitet

- CF støtte

- seriebilde mulighet som kan gi mange bilder over kortere tid

- god linse

- kvalitet på bildene og muligheter til selv å stille inn

 

 

 

hva ville dere anbefalt en som liker å ta bilder og selv stille inn?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er P910i/P900. Mener du mobiltelefonen P900 fra sonyericsson?

 

Sammenligner du et mobiltelefon med 640x400 oppløsning mot et speilrefleks???? Du må tulle ikke sant, eller finnes det et digitalkamera som heter P900?

 

Det Sony kamera ser jo veldig flott ut, men siden du spør i et digitalt speilrefleks forum, så tror jeg de fleste her vil anbefale deg enten Nikon D70 eller Canon 300D i den prisklassen til rundt 10 000kr.

 

Har du mer penger å brenne så har jo Canon nettopp kommet med 20D som skal være veldig imponerende.

 

Selv er jeg en lykkelig eier av Nikon D70, og går på kurs i regi av Oslo Kamera klubb for å lære meg å mestre det. Det er en kombinasjon jeg kan anbefale!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
jeg skrev at jeg er mobilnerd, men samtidig så elsker jeg å ta bilder.

 

Defor så skrev jeg hvilke ting jeg vurderte, men også hva dere mente kunne gi meg mest nytteverdi.

 

fant jo ut at P*** telefonene er utelukket. Ønsker meg mest av alt et kamera.

Nå kjenner jeg ikke særlig godt til 300D, men jeg er ihvertfall særs godt fornøyd med mitt Nikon D70 :love:

Lenke til kommentar

Jeg har Nikon D70 og har allerede hatt det et halvt år. Den første måneden brukte nesten BARE automatikk, noe som er mulig på D70, men etter en stund merker du hvor utrolig godt det er å kunne stille inn ting manuelt.

 

Kjøper du D70, og spytter i noen ekstra tusenlapper, får du et kamera som vil kunne brukes UTEN å knote med mange forskjellige knapper, og et kamera hvor du KAN gjøre det, hvis du en dag finner ut at du vil det.

 

Jeg brukte alle konfirmasjonspengene mine på kameraet, og masse kamerautstyr, og det er IKKE noe jeg angrer på!

 

håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar

jeg heller enda mest for å få prøvd 828en noen dager. Jeg likte det veldig godt i hånden. jeg har Sony utstyr hjemme og er godt kjent med det. Ironisk er det det samme med Canon.

 

Så det vi står med er egentlig canon eos 300D og 828en. Jeg har Tilbud på 9500 med 3 års tabbeforsikring for 828en, men husker ikke i farten hva 300Den ville koste meg med forsikring.

 

Elkjøp oppgav pris til 9995 med linse, så blir vel da nesten 10500 kroner. Så det er en tusenlapp om å gjøre her.

 

 

828en liker jeg pga utseende, føler meg kjent med den, trenger ikke masse ekstra.

Det som bekymrer meg veldig er AK og korn, men kan dette endres i Photoshop elements eller photoshop cs?

Lenke til kommentar
Det som bekymrer meg veldig er AK og korn, men kan dette endres i Photoshop elements eller photoshop cs?

Du kan ikke fjerne støyen i Photoshop, men du kan dempe den noe (enda mer med andre programmer som Noise Ninja, Neat Image etc). AK kan du også til en viss grad fjerne i Photoshop, men hvis du tar mange bilder blir det litt av en jobb...noe som forsåvidt også gjelder støyfjerningen.

La oss si at du drar på en konsert og tar 200 bilder med ISO800. Så drar du hjem og skal manuelt fjerne støyen på disse. Da går dagene fort unna.. Dette er noe du kan slippe hvis du kjøper dSLR istedet.

300D får du for 9000, D70 for omtrent det samme, og forsikring koster ca 3-400kr per år hos f.eks. Gjensidige, avhengig av hvor mye du vil forsikre. Elkjøps forsikringer tror jeg ikke vil dekke like mye, og de vil kun dekke kameraet (ikke alle linsene du kjøpte senere). Og når tabbeforsikringa går ut om 3 år glemmer du sikkert å betale en ny forsikring et annet sted?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...