Gå til innhold

Skal ha ny prosessor. Northwood vs. Prescott


GoodGoing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da venter jeg heller og ser om det kommer inn et lass hos andre webshops senere.

Hei,

 

Det gjør der sikkert - men jeg tar sjansen nu :roll:

Edit: Jeg har ikke funnet noen artikler om, at NW sku vere stoppet i produktionen hos Intel. Bare lest at de var vanskelige å få tak i.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hvis du har minne som orker litt overklokking så kunne du jo ha prøvd å få tak i en 2.8/800(NW) med M0 stepping så burde 3.6-3.7GHz være innenfor rekkevidde. :thumbup:

 

Eller så tror jeg jeg hadde gått for en Nortwood!

 

Skjønner valget ditt for en AMD64 3200+ er koster jo en del de og dessuten tror jeg 875p kortene til Intel er noe bedre enn de socket 939/754 er ennå. minder issues :)

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for alle innlegg!

Jeg har nå hatt Prescott 3,2Ghz prosessoren en stund og fått testet litt. Jeg kan ikke si at jeg merker den helt store forskjellen på min gamle Northwood 2,4@2,6 Ghz, men det kan ha sammenheng med at jeg også har installert SP2. Det virker som om SP2 sløver maskinen ned litt.

Ang. den mye diskuterte temperaturen kan jeg gledelig melde at den ligge på 42 grader idle med 28 grader i kabinettet, og stiger til ca 10-15 grader ved last. Ikke så ille, men selvfølgelig langt høyere enn Northwood.

Jeg har overklokket lite pga. at rammen ikke er særlig villig. Jeg har 2*512Mb Gail cl 2. Det er mulig og overklokke hvis jeg sette minnefrekvensen til 266, men er usikker på om jeg er særlig tjent med det. Ville vært fint om noen med kunnskap om detter kunne fortelle litt om det.

 

Alt i alt en grei prosessor. Kan spille BFV mens BF1942 kjører i bakgrunne uten å legge merke til det. Men som sagt var det ikke den helt store forskjellen fra den gamle prosessoren, selv om den gamle ikke fikk utnyttet rammen til fulle da den gikk på 533Mhz fsb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...