Gå til innhold

FSB problemer med moms..


Tom2k

Anbefalte innlegg

Ok her er saken. For noen månder siden begynte min kjære pc å streike etter at jeg byttet hovedkort. Så jeg bestemte meg for å kjøpe 2 nye demokort fra komplett for å være på den sikre siden. Men på disse hovedkortene fikk jeg samme feil. Pcen slo seg av hvis jeg satte fsb på over 100mhz.

Pr dags dato har jeg kjøpt ny/nytt: hovedkort,ram,cpu,psu og har byttet ut skjermkort,harddisk og alle andre komponenter i pcen.

 

Hovedkortet jeg nå bruker er et MSI k6 delta. Pcen kjører helt stabilt så lenge jeg har fsb på 100, men med engang jeg går over 100 så slår den seg vrang.

Ramen er av type OCZ som kosta rundt 2000,cpuen er en xp2800.

Har oppgradert bios,reinstallert windows, reseta bios og finner fremdeles ikke ut feilen... noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan meget mulig være en liten jumper på hovedkortet som må byttes på for å få skiftet til 200FSB-støtte. Hvilket hovedkort dreier det seg om? Hvis dette er tilfelle, kan det godt være den samme løsningen på de forrige hovedkortene du fikk problemer med.!

 

Edit: En jumper er en liten plastbit. De settes gjerne over tre pinner på hovedkortet der jumperen kun dekker to. For å få endret på instillinger, som å åpne for høyere FSB-støtte, eller å resette CMOS, må du flytte på jumperen så den dekker en annen pinnekombinasjon.

Lenke til kommentar
Det kan meget mulig være en liten jumper på hovedkortet som må byttes på for å få skiftet til 200FSB-støtte. Hvilket hovedkort dreier det seg om? Hvis dette er tilfelle, kan det godt være den samme løsningen på de forrige hovedkortene du fikk problemer med.!

 

Edit: En jumper er en liten plastbit. De settes gjerne over tre pinner på hovedkortet der jumperen kun dekker to. For å få endret på instillinger, som å åpne for høyere FSB-støtte, eller å resette CMOS, må du flytte på jumperen så den dekker en annen pinnekombinasjon.

Har lett etter en slik jumper på hovedkortet, men jeg finner ikke annet en bios jumperen..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...