Gå til innhold

Spille pc, 15319.49 kr!


Anbefalte innlegg

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sølv Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

695,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

 

3150,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Silver Floppy Drive Internal

135,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

1650,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

 

Vår pris: kr 1.219,-

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Thermaltake Xaser Tsunami VA3000SWA Silv VA3000SWA Aluminium U/Power supply

kr 1.195

--------------------------------------------------------------------------------

 

Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched 512MB 3200XL PRO's DIM

 

2849,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

Microsoft Multimedia Keyboard Svart, PS/2

300,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

MSI GeForce 6800 128MB DDR AGP, NX6800-TD128, DVI/TV-Out, Retail

kr 2.595,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Fortron Powersupply ATX rev2 400W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

829,-

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Logitech MX1000 Trådløs Laser mus Trådløs mus USB Retail

575,-

 

 

 

 

Harddisken og skjermkort er noe jeg SKAL ha, men oppsette rundt tviler jeg på. Det blir helt sinnsykt dyrt med det beste skjermkortet, med det kan jeg kjøpe meg nytt til jul.

Endret av Hestetun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye penger i ram og kabinett/psu der..

skal du overklokke? visst ikke ville jeg satset på billigere ram, f.eks Corsair Value Select PC3200 1024MB Kit (2x 512MB).

og brukt de sparte pengene på bedre skjermkort.

mer ytelse pr krone da.

 

ellers ville jeg nok heller kjøpt en northQ 400watt psu til halve prisen, droppet floppy'n og kjøpt Logitech OEM Ultra X Flat Keyboard istedetfor, fordi det er pent! :) (men det er jo bare smak og behag da)

 

ellers ser det bra ut det der.

Lenke til kommentar
liker det keyboarde, har det på gamle pcen

 

Skal overklokke, så det er greit med en bra PSU da....

Skjermkortet er er ganske bra da, nest best!

Det der skjermkortet er så absolutt ikke "nest best". :p

 

Det er et bra skjermkort i forhold til pris, ja, og det spiller det meste, men det som egentlig bør regnes som "nest best" i dag, er vel Geforce 6800GT/Radeon X800Pro, da de beste er 6800Ultra/X800XT.

Lenke til kommentar
Xaser er noe av det gyseligste jeg vet om. Dropp det og kjøp et kabinett som ikke koster så mye, men ikke ser ut som et juletre pyntet av folk på stoffer de burde holdt seg langt unna.

Ja, det var jo en saklig kommentar. Smaken er forskjellig det vet du vel? Kanskje det ville ha vært litt mer nyttig om du da henviste til et annet kabinett du ville anbefale?

 

Smart å holde seg unna estetiske kommentarer hva angår datautstyr tror jeg ...

 

jim

Lenke til kommentar

vær snill mot deg selv, og kjøp et GeForce 6800 istedet, et rent et. LE er en god del dårligere, og koster 300kr mindre enn f.eks MSI sitt 6800 kort (2595).

MSI kortet er og mer eller mindre lydløst, det klokker bra, og flyter bra i alle spill! :)

Ellers var det lite å utsette på oppsettet, men dropp pro minnet. Det er bare større kjølere med lyd på. og de koster mer. Kjøp vanlige XMS 3200 XL brikker du..

Lenke til kommentar
bare tok et kabinett i farta, fikk bra med kjøling synes jeg med Xaser

PC6099b har ei god løysing på kjølinga..

Eg har fem disker stående i eit slags "rack" i fronten av det kabinettet, og dei blir nedkjølt av 2x 80mm vifter.. No har diskene ein temperatur mellom 35 og 40grader C, som eg syns er bra med tenke på at viftene går på laveste hastigheit, og romtemperaturen nokså høg..

 

Dessuten er dei ei 80mm vifte bak, under psu, sånn at ein får ein ganske kraftig trekk der bak, som er i området CPU ofte er plassert, og då trekker varmluft bort fra den..

Lenke til kommentar

Hvis du går for dette oppsettet kommer du til å få en ganske bråkete PC. Ville byttet ut følgende komponenter:

 

Vekk med WD Raptor og inn med en Samsung SpinPoint disk.

 

Vekk med NEO2 Platinum (som har en ganske bråkete vifte) og inn med NEO2 Fir, Abit AV8 eller Asus A8V (som er passivt kjølte). Vifte på hovedkortet er helt unødvendig.

 

Vekk med Gainward 6800 LE og inn med Sapphire 9600XT Ultimate Edition eller 9800PRO Ultimate Edition.

 

Vekk med Fortron PSUen og inn med Tagan 480W PSU (fås hos MPX eller Netconnection). Dette er en ekstremt god PSU som er støydempet i tillegg til å være svært kraftig. Les utenlandske tester av denne PSUen som har fått fantastiske omtaler (finnes også en billigere 380W versjon).

 

Ville også byttet ut Thermaltake kabinettet fordi det har mange bråkete kabinettvifter.

Lenke til kommentar
Hvis du går for dette oppsettet kommer du til å få en ganske bråkete PC. Ville byttet ut følgende komponenter:

 

Vekk med WD Raptor og inn med en Samsung SpinPoint disk.

 

Vekk med NEO2 Platinum (som har en ganske bråkete vifte) og inn med NEO2 Fir, Abit AV8 eller Asus A8V (som er passivt kjølte). Vifte på hovedkortet er helt unødvendig.

 

Vekk med Gainward 6800 LE og inn med Sapphire 9600XT Ultimate Edition eller 9800PRO Ultimate Edition.

 

Vekk med Fortron PSUen og inn med Tagan 480W PSU (fås hos MPX eller Netconnection). Dette er en ekstremt god PSU som er støydempet i tillegg til å være svært kraftig. Les utenlandske tester av denne PSUen som har fått fantastiske omtaler (finnes også en billigere 380W versjon).

 

Ville også byttet ut Thermaltake kabinettet fordi det har mange bråkete kabinettvifter.

Ser ikke ut til at du liker denne pc'en i hvertfall....det kabinette er bare noe jeg satte opp.....har tenkt å bytte det. men jeg skal ha et kabinett med vindu.

Lenke til kommentar
Hvis du går for dette oppsettet kommer du til å få en ganske bråkete PC. Ville byttet ut følgende komponenter:

 

Vekk med WD Raptor og inn med en Samsung SpinPoint disk.

 

Vekk med NEO2 Platinum (som har en ganske bråkete vifte) og inn med NEO2 Fir, Abit AV8 eller Asus A8V (som er passivt kjølte). Vifte på hovedkortet er helt unødvendig.

 

Vekk med Gainward 6800 LE og inn med Sapphire 9600XT Ultimate Edition eller 9800PRO Ultimate Edition.

 

Vekk med Fortron PSUen og inn med Tagan 480W PSU (fås hos MPX eller Netconnection). Dette er en ekstremt god PSU som er støydempet i tillegg til å være svært kraftig. Les utenlandske tester av denne PSUen som har fått fantastiske omtaler (finnes også en billigere 380W versjon).

 

Ville også byttet ut Thermaltake kabinettet fordi det har mange bråkete kabinettvifter.

Tull. Komponentene som er valgt er ikke blandt de mest bråkete. Ytelse fremfor stillhet! :)

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at du liker denne pc'en i hvertfall....det kabinette er bare noe jeg satte opp.....har tenkt å bytte det. men jeg skal ha et kabinett med vindu.

Er bare et tips altså, dersom du ikke ønsker å få så mye støy fra PCen din. Mange tenker kun på ytelse når de velger komponenter, og blir skuffet over hvor mye PCen egentlig bråker når de begynner å bruke den.

 

Legg spesielt merke til den Tagan PSUen. Den er ekstremt god, ikke så dyr, og det er ikke så mange som vet om den.

Lenke til kommentar
Ytelse fremfor stillhet!

Blir jo den enkeltes valg. Men faktisk så vil ikke mitt forslag føre til noe dårligere ytelse enn det han hadde valgt. Eneste måtte være harddisken, siden 10000rpm alltid vil være raskere enn 7200rpm. Men om han vil merke dette i praksis er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Hvis du går for dette oppsettet kommer du til å få en ganske bråkete PC. Ville byttet ut følgende komponenter:

 

Vekk med WD Raptor og inn med en Samsung SpinPoint disk.

 

Vekk med NEO2 Platinum (som har en ganske bråkete vifte) og inn med NEO2 Fir, Abit AV8 eller Asus A8V (som er passivt kjølte). Vifte på hovedkortet er helt unødvendig.

 

Vekk med Gainward 6800 LE og inn med Sapphire 9600XT Ultimate Edition eller 9800PRO Ultimate Edition.

 

Vekk med Fortron PSUen og inn med Tagan 480W PSU (fås hos MPX eller Netconnection). Dette er en ekstremt god PSU som er støydempet i tillegg til å være svært kraftig. Les utenlandske tester av denne PSUen som har fått fantastiske omtaler (finnes også en billigere 380W versjon).

 

Ville også byttet ut Thermaltake kabinettet fordi det har mange bråkete kabinettvifter.

Jeg syns den PSU`en kan beholdes. Lydnivået overstiger ikke 20db, og den yter ca 100 watt mer enn oppgitt. Men ang hovedkort er jeg enig, et passivt kjølt vil være bedre. Og for all del, ta til vett og bytt skjermkortet! Med MSI GeForce 6800!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...