Gå til innhold

Erfaring med Nomatica?


Heiper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må medregne 24% i tillegg ( MOMS ) + at den ikke har norsk. THATs IT!

Så du har testet selv og ikke fått toll og tollbgebyrene som posten vanligvis tar ved kjøp fra utlandet? Regner med at nomatica skriver på verdien på pakken og dermed kaster portfortollingen seg over denne når den kommer og sender krav til deg i posten før du kan hente pakken... eller? Hvis ikke er dette genialt :thumbup:

Lenke til kommentar
Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad!

Sikker? Toll er et verktøy for å beskytte norske varer og så lenge det ikke finnes norske alternative produkter er det ikke toll. Men moms kommer i tillegg.

 

Det er mulig det finnes en beløpsgrense for tollen, men det er jeg ikke sikker på. Plasma og Lcd-tv'er er jo ganske dyre saker. luksusskatt kanskje?

Lenke til kommentar
Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad!

Da kan du fortelle meg hva tollsatsen er på mobiltelefoner...venter i spenning. ;)

Vet er det er toll på klær, husker jeg ikke feil så er satsen rundt 10,7 % det avhenger litt av hva klærene er laget av.

Endret av Habla
Lenke til kommentar

Handel innen EØS/EU er ikke tollpålagt ('fri flyt av varer, tjenester' tankegangen), slik at kameraer, mobiltelefoner etc kjøpt via Nomatica.com er ikke tollbelagt. Moms derimot, må selvfølgelig betales. Derimot pleier tollkontoret å ta mellom NOK 70-150,- for selve behandlingen.

 

Videre som det også står opplyst på våre nettsider, er at vi ikke kan love norsk språkstøtte på mobiltelefoner.

 

mvh

 

Nomatica.com

Endret av Nomatica.com
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...