Gå til innhold

Klokke Asus P4C800-E Deluxe


xbooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bruk det 10, 20 og 30% opplegget. Sett til "manual", tilpass divider (400=1:1, 320=5:4, 266=3:2) til minnet du bruker og øk fsb/spenning til det blir ustabilt. Bruker du northwood, bør du holde deg under 1,7V (litt avhengig av kjøling og type prosessor).

 

Jeg ser du har noe Twinmos pc3200 minne. Sett divider til 5:4, og jobb deg oppover mot 250Mhz fsb, gjerne forbi. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei sliter litt med å klokke HK mitt også, har Asus P4C800, men er helt vanlig C800.

Har Twinmos 512 2700 CL 2.5. Hva velger jeg da? Og om jeg øker spenningen til det blir ustabilt... em.. hvordan merker jeg det, bortsett fra at maskinen ikke vil funke? Og er ikke det fare for "kaputt"? Resetter jeg bare biosen om det ikke funker og går tilbake til forige alternativ?

 

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar

Man bør være klar over at når man overklokker disse kortene, så blir de ustabile under load. CPU volten synker betraktelig. Dette kan gjøre at det "fryser".

Det er også viktig å ha god kjøling både på CPU og kassa generelt. Hatt litt problemer selv, men med vannkjøling klokker min Northwood 2.8 800/512 til 3.64Ghz(30% innstilling) helt stabilt. 260fsb og 5:4.

Dette kortet er det beste jeg har hatt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også p4c800-e deluxe hovedkort.

Uten å vite hva jeg egentlig gjorde, kjøpte jeg 500 MHz minne (Corsair TwinX). For at minnet skal operere på denne hastigheten må jo fsb være 250, og det vil medføre at CPU'n prøver seg på 3.8 GHz. Dette klarer den naturlig nok ikke. Så jeg lurer på om det er en annen måte å sette opp minnehastigheten på uten å kjøre FSB så høyt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...