Gå til innhold

LCD-skjerm: Eizo L557/L568 vs. Viewsonic VX910


PelsJakob

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en LCD-skjerm. Jeg bruker maskinen mest til internett, tekstbehandling, regneark og liknende, og spiller ikke spill. Ettersom oppløsningen uansett er 1280 x 1024, er det i utgangspunktet ikke så viktig om den er 17" eller 19". Jeg har i utgangspunktet kommet frem til at denne er det beste alternativet.

 

Jeg har imidlertid noen spørsmål:

  • Skjermen har visstnok kun 24-bits farger; er det et problem? Jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell på 24 og 32 bits.
  • Finnes det andre skjermer i samme prisklasse som er bedre til mitt bruk?
  • Hva er forskjellen på L557 og L557K?
  • Er det verdt å spandere noen hundre kroner ekstra på L568?
  • Hvordan er Viewsonic VX910 i forhold til de nevnte Eizo-skjermene?

Takker for svar.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du mye bilder o.l? hvis ikke, er det nesten hipp som happ hva du velger, for de fleste skjermer egner seg godt til kontorbruk.

 

Kanskje du skulle prøve en med Pivot-funksjon??

 

Eizo er uansett en meget god produsent, som har høye krav til produktene sine, og jeg tror den skjermen er bedre til ditt bruk enn Viewsonic'en, som er mest for spillere.

Lenke til kommentar

Jeg har imidlertid noen spørsmål:


  •  
  • Skjermen har visstnok kun 24-bits farger; er det et problem? Jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell på 24 og 32 bits.

 

24-bits farger er det som gjelder på LCD skjermer, det er fortsatt ~16.7 millioner farger.

 

  • Finnes det andre skjermer i samme prisklasse som er bedre til mitt bruk?

 

Jeg hadde vurdert Eizo L568 og, koster ca 500 mer enn L557, men har en sinsyk kontrast og fargegjengivelse (jeg har skjermen).

 

  • Hva er forskjellen på L557 og L557K?

 

L557K har svart ramme, samme betegnelsen gjelder for alle Eizo' skjermer.

 

  • Er det verdt å spandere noen hundre kroner ekstra på L568?

 

Som jeg har sagt, jeg tror det. ;)

 

 

Da hadde jeg heller godt for en Ezio skjerm, det er ikke uten grunn at de blir og har alltid blitt sett på som best når det kommer til skjermer.

 

Jeg kan godt anbefale alle som ikke er avhengig av rask responstid (det er litt etterslep) L568, en fantastisk skjerm med utrolig tynn ramme (Eioz' SlimEdge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...