Gå til innhold

X800 eller 6800?


BrukerSlettet

Anbefalte innlegg

Skal bestille et nytt skjermkort. Men står bom fast på hvilke jeg skal velge. Jeg kan slippe frakten hvis jeg bestiller sammen med en kamerat. Og han skal ha svar innen en halvtime... Skal bruke ca 3,5k....

 

Vet at jeg allerede har en feillagt post om dette, og at jeg ikke bør åpne en ny, men siden jeg ikke fikk svar, og har dårlig tid, så......

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
enkelt svar: x800 = hl2 og alle andre direktx baserte spill

6800 = d3 og alle andre open gl baserte spill

Har du peiling hva du snakker om eller plukker du alt opp her på forumet ?

 

"Bastante og feilaktige påstander = no no"

 

NVIDIA har alltid hatt en fordel på OpenGL grunnet tidligere dager og utviklingen av OpenGL fra NV-Teamet.

 

Det kommer helt ann på spillet, spill kan være i NVIDIA's favør og i ATI's favør. Half Life 2 vet vi lite om enda (sett bort fra CSS Video Test) og Doom3 er og har vært "NVIDIA's". Half Life 2 burde gå i ATI's favør med tanke på alle ressursene og pengene ATI har lagt i det spillet.

 

Det finnes ingen fasit om hva som er best, forrige generasjon 9800vs5950 vant ATI soleklart, men denne gangen er det hva du selv liker du må velge.

Lenke til kommentar
Skal spille spill som Joint operations, hl2, CS:CZ, Warcraft 3 og Starcraft. Har ikke helt dilla på doom3....

 

Hvilke bør jeg gå for da?

 

X800Pro.... Dette til å anbefale til mitt bruk?

Da syns jeg fremdeles GT kortet er ett godt valg. Ellers har jo netshop X800 Pro VIVO på lager: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3196

 

Er du heldig får du deg da ett X800XT PE for under 3900,- :)

Lenke til kommentar
Ok... Valgte X800Pro som jeg linket til tidligere. Takk skal dere ha folkens!

Leste du siste posten min? Ikke på lager på komplett, på lager på mpx?

 

Bestiller du på mpx kan du få det levert på døren tidlig i neste uke. :)

Så desverre ikke den siste posten din. Men som sagt tidligere, Slipper jeg frakt på komplett.no, pga av en kompis som bestiller deler der i dette øyeblikk.

Lenke til kommentar
en av de eneste spillene nvidia er best på er d3, alt annet er ati best på (altså for det meste)

 

har selv et x800 xt, det er dårlig på d3 mye fps dropping på full grafikk

Du har virkelig ikke peiling på hva du skriver :p

Synes det er dumt at noen kommer med slike uinformative og feilaktige påstander uten å vite hva de sier og andre leser det og plukker opp bullshitpropaganda.

 

her har du et par tester :

 

http://www.theinquirer.net/?article=17130

http://www.3dnews.ru/video/geforce6800ultr...0xt/index02.htm

 

Siste er på russisk, men ekstremt dyktige folk, se på grafene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...