Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

min første bil - porsche 944


FpsStu

Anbefalte innlegg

Driver og ser etter min første bil til våren. Er 17år nå.

 

De aktuelle bilene var/er:

 

91 Opel Calibra

92 Honda Prelude

92 Toyota Celica

86 Porsche 944

 

Jeg er litt kresen, selv om det er min første bil, så vil jeg ikke ha en golf 2 eller volvo 240... Jeg vil ha en bil som fanger andres oppmerksomhet, ikke en bil som moren min spør meg om å låne.

 

Forsikring er ikke viktig, setter den på moren min som har 75% bonus

 

Jeg gikk VK1 Kjøretøy i fjor, VK2 allmenne påbygg i år, så de fleste av vennene mine er mekanikere, og kan gjøre arbeid på bilen gratis, evt la meg gjøre det selv, så verksted-kostnader er ingen problem, men det betyr ikke at jeg har lyst på en bil jeg skal skru på en gang i mnd.

 

budsjettet er på maks 70k. Så da er egentlig prelude og Celica ute av bildet, selv om det er de jeg har mest lyst på.

 

så stod det mellom Calibra og 944.

 

Jeg har likt lyst på begge, men spes calibra med tanke på style-muligheter, men jeg har hørt at den har slitedeler som må byttes ofte, og rust er som en plagsom onkel som dukker opp hver påske.

 

Dermed gjenstår Porsche 944 som allerede er en kanon-vakker bil tross dens rykte som "fattig-manns porsche", og dens 164hk er ikke noe å fnise av. Noen som har noen tanker, tips, råd?

 

Noen som vet noen om felgene til 944? er visst 5x130 avstand, finnes det adapter som 5x130 -> 5x100, eller må jeg bruke orginal felger?

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liste:

1. 92 Honda Prelude

2. 92 Toyota Celica

3. 91 Opel Calibra

4. 86 Porsche 944

 

Ein kamerat av meg hadde ein Porsche 944, gammel sort, som alt virket på.. Men han hadde iallefall over hundre timer arbeid på den, da den var svært dårlig stand.

 

Han solgte den til slutt, og kjøpte seg ein bmw. Han liker denne mykje betre, da den så og sei ikkje treng noko arbeid med motor osv.

Lenke til kommentar

944 danser sirkler rundt de andre bilene uten egtnlig å prøve. Om du slipper å gjøre all jobben på den selv så er jo det en kjempebonus - Porscher er robuste som få, men får nok også smake pisken oftere enn andre biler. Ta deg god tid og finn en pen og velholdt bil, det du evt går over budsjett tar du igjen på vedlikehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...