Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL Priser - Blir vi lurt hver gang?


Anbefalte innlegg

Bestilte ADSL fra Catch 2100/512 til kr 994,- med binding i 2 år. (dumme meg :cry: )

Oppdager at Catch kjører såkalt " Sommerkampanje " som snart har vart et 1/2 år.

Her får de samme linje til kr 599,- med binding i 2 år.

 

Ringte Catch å klaget min nød ang. den prisen som jeg betaler, kontra prisen som de nye får når de tegner abonnement.

 

Ingen forstålese fra Catch. Det var mulig at de kom med justerte priser for de som allerede hadde tegnet abonnement med de gamle prisene i løpet av september.

 

Jeg har bestemt meg for å vente ut september, skjer det ikke noe da kommer jeg til å si opp abonnementet og aldri mer skal jeg binde meg igjen for lengere perioder.

 

Så mitt spørsmål er: SKAL VI GODTA DETTE I FRAMTIDEN. eller skal vi som betaler blodpriser i begynnelsen straffes evig.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er jo vi som har makta. Hva hvis alle byttet til den leverandøren som er billigst nå for tiden, ville vi ikke da tvinge de andre til å sette ned prisen :hmm:

Ikke helt slik det fungerer.

Pr i dag er det Telenor som eier linjene, de leier ut til andre leverandører.

Eneste ting jeg ser vi kan gjøre er å gå over på uavhenige selskaper som Nextgentel og Firstmile!

Lenke til kommentar

Hos www adsl.no hadde jeg 2 års binding på 2048/512 linje for 499kr/mnd som var gjeldene fra ca august/september 2003... Så kom en sommerkampanje på en 8000/640 linje i juni i år... Fikk oppgradert linjen uten noe spørsmål ... Eneste som ble forandret var bindingen (2år) ble flyttet fra å starte i aug/sept til å starte juni i år... Klapp på skulderen til adsl.no

 

 

 

NoNickAtAll

Lenke til kommentar
Ikke helt slik det fungerer.

Pr i dag er det Telenor som eier linjene, de leier ut til andre leverandører.

Eneste ting jeg ser vi kan gjøre er å gå over på uavhenige selskaper som Nextgentel og Firstmile!

 

Telenor eier linjene, men det er vel de samme linjene Nextgentel og Firstmile benytter eller?

 

Nå har jo Catch alltid profilert seg på kvalitet og kundeservice, ikke pris...

 

Kundeservice?? Er det service å lure folk til binding i 2 år for så å gi et nytt å mye bedre tilbud til de som kommer et 1/2 år etter. Burde ikke de som var med fra begynnelsen bli tilbudt samme fordel, eller er jeg helt på galt spor??? :hmm:

Endret av Killer336
Lenke til kommentar
Ikke helt slik det fungerer.

Pr i dag er det Telenor som eier linjene, de leier ut til andre leverandører.

Eneste ting jeg ser vi kan gjøre er å gå over på uavhenige selskaper som Nextgentel og Firstmile!

 

Telenor eier linjene, men det er vel de samme linjene Nextgentel og Firstmile benytter eller?

 

Nå har jo Catch alltid profilert seg på kvalitet og kundeservice, ikke pris...

 

Kundeservice?? Er det service å lure folk til binding i 2 år for så å gi et nytt å mye bedre tilbud til de som kommer et 1/2 år etter. Burde ikke de som var med fra begynnelsen bli tilbudt samme fordel, eller er jeg helt på galt spor??? :hmm:

er nok ikke det samme.

Lenke til kommentar

Må jo si at du burde se hva du bestiller før du bestiller. Dropp bindingstid og gå for de som har bedre løsninger som kontraktstid eller lignende. Og spør før du bestiller om eksisterende kunder får være med på pris reduksjoner.

 

Angående linjene så er det Telenor som eier de fysiske linjene(Telefonlinjene) som går fra sentralen og opp i din bolig. NGT og Firstmile(Bluecom har også så smått begynt) eier UTSTYR i sentralene. Men de må fortsatt leie de fysiske linjene fra sentralen og til abonnenten av Telenor.

Lenke til kommentar
Må jo si at du burde se hva du bestiller før du bestiller. Dropp bindingstid og gå for de som har bedre løsninger som kontraktstid eller lignende. Og spør før du bestiller om eksisterende kunder får være med på pris reduksjoner.

 

Angående linjene så er det Telenor som eier de fysiske linjene(Telefonlinjene) som går fra sentralen og opp i din bolig. NGT og Firstmile(Bluecom har også så smått begynt) eier UTSTYR i sentralene. Men de må fortsatt leie de fysiske linjene fra sentralen og til abonnenten av Telenor.

mye rett, men denne prisen reguleres av PTT slik at det skal være ett konkurransedyktig marked på dette, dvs at telenor ikke får så store fordeler man skulle tro..

 

Det idiotiske i det hele er at telenor eier alt kobberet som ligger til grunn i hele tele-norge. Dette burde blitt splittet ut i ett statlig selskap når telenor ble privatisert. Det er våre skattepenger som med årene har gått til utbygging av dette kobberet og slik er det også forbrukerne som burde "eie" det. Vanskelig å ikke kalle telenor ett monopol når de "starter" som privat selskap ved å eie "alt" teleutstyr alene.

 

men der har vi norge og politikk igjen.. mye rot og stort sett egoister på toppen :thumbdown:

Lenke til kommentar

ADSL Priser - Blir vi lurt hver gang?

 

Hmmm ja eller nei, vi er vell heller lettlurte, vi vil ha det billigste og som sag det beste. Noen ganger føler vi at en kampanje gir et bra tilbud og vi slår til, Etter en stund når vi ser at andre kan levere billigere og bedre da føler vi oss lurt. Eg har aldri vært noe Fan av Telenor, og Telenor har hatt mange villedene kampanjer og det har andre Data og Tele Firma også Jeg har vært ganske irritertet over dette, Men i utganspunktet er det bare meg som var litt lettlurt og dum da jeg slo til på et tilbud.

 

Hilsen Og så lettlurt kan jeg sikker være engang til i live mitt :)

Lenke til kommentar

Vel, små teit i fra begge parter igrunn.

Man må sjekke flere leverandører. Fri marked veitu.

 

2 mnd bindingstid for en så lusenlinje til en tusing i mnd er galskap.

Rart du ikke såg at prisen kom til å bli nedjustert.

Når det er snakk om bindingstid så er det jo som regel lik pris. Det som blir justert er farten. Men jeg ville ha prøvd å snakket litt med ledelsen av Catch og krevd nå pris i en meget VENNLIG tone. Ikke ypp, nok av folk som får summetone etter brøling og idiotiske innslag.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmm Som tildligere svar i denne posten. Så har jeg ikke likt Telenor sine kampanjer, og ja jeg og følte meg lurt da jeg så hva jeg kunne få av ekstra utstyr(Dippe Duppe Dingser), Ja jeg hadde lyst på en Hardware router på den tiden, Etter at jeg hadde fått en ok deal med Telenor via Tlf, Så jeg at jeg kunne få Samme ABo på TeleButikken, med med en Hardware router inkludert i Abo. JA Jeg følte meg ganske lurt og ble veldig skuffa over at jeg var så rask og slo til på det som ble tilbudt over Tlf.

 

JA det kan hende at jeg gjør samme feilen igjen, men først og fremst er min feil

Endret av Amd_Xp
Lenke til kommentar
Hos www adsl.no hadde jeg 2 års binding på 2048/512 linje for 499kr/mnd som var gjeldene fra ca august/september 2003... Så kom en sommerkampanje på en 8000/640 linje i juni i år... Fikk oppgradert linjen uten noe spørsmål ... Eneste som ble forandret var bindingen (2år) ble flyttet fra å starte i aug/sept til å starte juni i år... Klapp på skulderen til adsl.no

 

 

 

NoNickAtAll

Samme her! Jeg bytta fra 2024/512 (som jeg betalte 450,- for) til 8000/640 som jeg nå betaler 495 for. www.adsl.no eller Tafjord Mimer som de heter er geniale. billige, SINNJUK bra kundeservice og uavhengige av telenor

Lenke til kommentar

er jo et tankekors at "gode gamle" kunder skal nærmest bli straffet med gårsdagens priser. Burde jo vært slik at kunder som holder ut skulle belønnes litt eller!?

 

Har selv hatt catch i snart 2 år. 1024/1024 SDSL linje til 1000 spenn i mnd. Kun Catch som kunne tilby meg linje og kun SDLS, ikke ASDL. Ble likevel litt overasket da naboen 300 meter lengre nede i veien fikk adsl 1024/384 el. til under 500 i månden. (dette er ca 1 1/2 år siden). Dette etter tips fra meg! (burde jo fått verve bonus... ;)

 

Catch har veldig bra og stabile linjer, men jeg er skuffet over servicen deres. 3 ganger har jeg forhørt meg om muligheten til å få enten justert ned prisen til dagens pris eller om jeg kunne få gå over til ADSL med binding, men da før min SDSL bindings tid var over.. (har joe ikke bruk for 1024 opp)..

 

Fikk bare beskjed om at de skulle sende det over til markeds avdelingen el. så skulle jeg få en mail senere. Sjedde ikke en dritt noen av gangene... :thumbdown:

 

Så når kontrakten min går ut i desember så blir det nok et skifte for min del. Telenor skal kunne tilby meg adsl nå i løpet av nov eller des. så da kan jeg jo velge litt mer blandt de forsjellige levrandørene.

 

ER jo egentligt veldig fornøyd med catch sine linjer. Har heller ikke noe i mot å betale litt extra for den stabilitet de viser, men det må være grenser kor naiv jeg skal være og ikke la meg kødde med..... :mad:

 

Poenge/moralen med alt dette vis/vase mitt er at de må lære seg å ta vare på gode kunder og gi litt bonus de som stadigt kommer tilbakers. Ikke bare gi alt til evt. nye kunder og så når de "tatt" så dritt i dem og se etter nye kunder!

 

God gamel butikk praksis finnes jo nesten ikke lenger...

 

:cry:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ny status:

 

Har sendt flere mail til Catch med ønske om å justere hastigheten ned, slik at jeg kommer unna med ca. kr 500,- i mnd. Fått svar om at saken er registrert, men etter ca 3 uker har ingenting skjedd. Har på nytt purret opp saken, så nå får vi se om det ordner seg.

 

Jeg trodde at Catch var et seriøst selskap?? :thumbdown:

 

Hvem skal jeg satse på ved neste bytte av leverandør??

Lenke til kommentar
Ny status:

 

Har sendt flere mail til Catch med ønske om å justere hastigheten ned, slik at jeg kommer unna med ca. kr 500,- i mnd. Fått svar om at saken er registrert, men etter ca 3 uker har ingenting skjedd. Har på nytt purret opp saken, så nå får vi se om det ordner seg.

 

Jeg trodde at Catch var et seriøst selskap?? :thumbdown:

 

Hvem skal jeg satse på ved neste bytte av leverandør??

Når man binder seg til noe er det ofte veldig enkelt å oppgradere det, men veldig vanskelig å degradere det..

Lenke til kommentar

Hvis Catch enda har Bluecom folk i supporten og kundebehandlingen så skjønner jeg godt at det går til helv*** med god kundeservice.

 

Heldigvis har jeg bare gode erfaringer med Catch sålangt, men de må bare prøve seg på noe tull hvis jeg flytter om 1 år eller noe og skal ha med ADSL, da møter jeg opp personlig hvis ting ikke ordner seg ganske raskt, har 0-toleranse for tele tull :hrm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...