Gå til innhold

IBM skjerm virker ikke (lukter svidd)


Fujitsu

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en forholdsvis gammel skjerm (IBM skjerm fra 99). Den er sånn at når den står på så lyser det en grønn lampe, å når jeg slår av maskina uten å slå av skjermen lyser lampen i skjermen oransje..

Problemet med den er at en dag klarte jeg å dytte den litt borti veggen. Dermed så slo den seg av, og når jeg prøvde å slå den på igjen, lyste lampa først grønt å så oransje. Når jeg prøvde å slå den på noen ganger begynte det å lukte litt svidd. Så jeg dro ut kontakten og satte skjermen vekk..

 

Noen som vet hva som kan være galt, eventuellt om det kan fikses billig?

 

Det er ikke noe stort problem at den ikke virker for jeg bruker den på en gammel pc, men den er fin å ha iblandt!

 

Mvh

Fujitsu :D

Endret av Fujitsu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt at det lyser først grønt og så oransje.

At den slår seg av når du dytter den i veggen kunne skyldes at strømkontakten sitter løst. Regner med at den har løs nettkabel som plugger inn i skjermen?

Eller det kunne komme av at du har bøyd signalkabelen så hardt at den er ødelagt. Det er ikke så enkelt å fikse.

Men intet av dette burde lukte svidd. Så det tyder på en annen feil.

 

Nye skjermer er så billige nå at det ikke kan lønne seg å sette den inn til rep.

Lenke til kommentar

Aprops IBM skjermer, husker når jeg fikk et flott dual head Matrox G400 kort i hus. Koblet opp 2 stk. skjermer, en 17" Goldstar og en 15" IBM ( standard modell, levert i sin tid med Aptiva-serien ). IBM skjermen hadde en stund hatt et fint blåskjær med tilhørende pipelyd, så jeg antok at den etterhvert ville ta kvelden. Likevel, jeg satt der og duppet nesten av foran skjermene. Husker ikke lenger alt rundt hendelsen, men jeg tror at skjermen enten gikk ut, eller inn i standby modus. Plutselig synes jeg at det begynner å lukte svidd og ser en større stikkflamme komme ut av siden til IBM-skjermen. Raskt fikk jeg dratt ut pluggen og skulle kvikt ordne med litt mer drastiske tiltak. Heldigvis døde flammen ut av seg selv.

 

Fikk meg likevel en støkk, og siden har jeg blitt langt mer nøye til å slå av skjermer før leggetid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...