Gå til innhold

TIPS: Ikke flash bios i XP med Abit Flashmenu.


Spurs

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min bioschip tilbake fra Komplett.

 

(Må forøvrig gi TRA hos Komplett skryt for god service. Han fant pakken min, og pakket den om fra servicepakke til a-post brev sånn jeg fikk den i dag, lørdag, istedenfor mandag eller tirsdag. Tenk å være uten pc hele helgen i dette dritværet... I tillegg slapp jeg fra det uten å betale noe som helst. Kongeservice! Morsom fyr også...)

 

Det som skjedde: Jeg skulle flashe bios på mitt AV8 fra 1.2 til versjon 1.3. For første gang tenkte jeg å prøve flashmuligheten i Windows - Abit FlashMenu. Det gikk heller dårlig. Midt i prosessen fikk jeg bluescreen, og etter restart ble skjermen sort. Biosen var gone!

 

Dette til skrekk og advarsel!

 

Så heretter blir det flashing i DOS....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres merkelig ut. Jeg har flashet med Abit sin Flashmenu i snart 2 år, på rundt 10 hoverdkort, og aldri hatt problemer.

 

Høres ut som brukerfeil.

Brukerfeil.... hvordan går det an?

Lastet ned den rette filen. (Den lå på ftp serveren til Abit, og var ikke tilgjengelig på Liveupdate.)

Trykte på update from file.

Flashing begynte, og alt så bra ut.

Da plutselig kom blåskjermen, og pc'en restartet i sort...

 

Pc'en er så å si 100% stabil. Litt smårusk, men det er pga overklokking.

Da jeg flashet kjørte pc'en så å si default klokkefrekvenser.

 

Var nok bare uheldig da siden det er så mange som har gode erfaringer med FlashMenu. De på Komplett derimot sa at det var å ta en risiko, og flashe i Windows.

 

Og til deg som lurte på om jeg er fra Bergen er svaret nei. Det er drittvær i Oslo også.... :thumbdown:

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...