Gå til innhold

Sprengt høtaler bare på tv ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei.

 

Det er mulig at "ut signalet" fra tvn' din er for høyt/kraftig. Hvis du bruker "scart ut" har du sannsyneligvis ingen mulighet til å justere dette (men hvis du gjør det - er det sannsyneligvis ikke det som er problemet :ermm: ). Men, hvis du bruker en headset utgang burde det være mulig å redusere "ut volumet"(Fks på tv fjernkontrollen) Hvis skurringen forsvinner når du reduserer ut vol. har du løst problemet.

 

Lykke til videre :)

Endret av monodonk
Lenke til kommentar
hei.

 

Det er mulig at "ut signalet" fra tvn' din er for høyt/kraftig. Hvis du bruker "scart ut" har du sannsyneligvis ingen mulighet til å justere dette (men hvis du gjør det - er det sannsyneligvis ikke det som er problemet :ermm: ). Men, hvis du bruker en headset utgang burde det være mulig å redusere "ut volumet"(Fks på tv fjernkontrollen) Hvis skurringen forsvinner når du reduserer ut vol. har du løst problemet.

 

Lykke til videre :)

jeg har egen Hvit\rød utgang bak tv en har en 32'' sony widescreen Flat

 

Og ja jeg har prøvd og fikse det med headset ut gangen men den er helt lik :hmm:

Lenke til kommentar

Det er foresten en slaks knitre lyd i hornet når det kommer litt dyper toner ol.

og veldig uklart blir det også :cry:

 

men når jeg kobler den rett til Tuneren da er det fine singnaler men Xbox,n64,ps2,GameCuben,segan og Snes en vill ikke få bra lyd uten tv lyden liksom...

 

Det verste er når jeg spiller på ocerinaen i zelda DA SKURRER DET DA :ohmy:

og knitrer

Lenke til kommentar

Hmmm, skurrer det i headset eller andre ting du eventuelt kan kople på TVn' som du ikke har prøvd enda, tviler på at det har noe med TVn' å gjøre hvis det bare skurrer når du kopler til - bare anlegget.

 

Hva mener du foresten med : "en vill ikke få bra lyd uten tv lyden liksom..."

 

Hva slags inngang på forsterkeren/mixen bruker du, har du prøvd flere, eller andre ting enn TVn' koplet på den inngangen. Bruker du veldig lange ledninger eller koplinger/forlengning på ledningen Ligger signal ledning paralelt med nettstrømkabel. har du prøvd å forsiktig bøye på på ledning eller plugg for å høre om the skurrer mer i høytaleren når du gjør det?

 

Behringer bruker veldig billige operasjonsforsterkere i preamp delen på billigmixerne sine, kan ha noe med det å gjøre. Du har mulighet til å kjøre balancert in på mixen har du prøvd det, står det andre ting koplet in i mixen står Phantompower av. Husk at bare en av komponentene i anlegget bør være jordet helst effektforsterkeren, ellers kan du få støy pga jordsløyfe.

Endret av monodonk
Lenke til kommentar

ok jeg kan svare på et par ting :p

 

"en vill ikke få bra lyd uten tv lyden liksom..."

 

betyr at uten Tv lyd får jeg ikke lyd fra den rekka med konsoller jeg nevnte for jeg har ikke ledninger til mixern fra de.

 

og jeg har prøvd forskjellige porter i mixern ja, og phantom står på

 

jeg har 10 meter ledninger fra forsterker til høytalere sånne feite med en sån rar ledning med en stor ende , som du setter inn og vrir litt på så sittern.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...