Gå til innhold

Ny pc, bør jeg vente?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stilte meg selv det samme spørsmålet. Du kan sette opp ett pluss og minus skjema her:

 

PLUSS:

 

+PCIe.

+God varighet/oppgraderingspotensiale.

+DDR2

 

MINUS:

 

-Pris vs effekt.

-Leveringsproblemer/ventetid.

-Barnesykdommer ved nytt system.

 

Min konklusjoner var å vente til januar og se, men mest sannsynlig blir det ikke PCIe med mindre tilgangen og mangfoldet på produsenter bedres drastisk i siste kvartalet 2004.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en snart 3 år gammel pc med xp1600+, 512MB 266ram og et ati 9600 pro(oppgradert fra GF2). En heilt grei maskin til å være så gammel, men nå som doom, hl2 ol. spill kommer så føler jeg det er på tide med ny maskin...

 

Jeg er egentlig steinklar for en ny maskin nå, men jeg skal klare å vente et par mnd hvis det er nødvendig. Å vente helt til januar kan alikevel bli litt hardt.

 

AGP-kort kommer kanskje til å holde koken en stund fremover?? Noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Oppgraderte selv i sommer/høst, AGP system, ikke PCIe. Vil helst vente med PCIe til det blir mer utbredt. Tips, hvis du kan vente , vent til det kommer det som du vil bruke pc'en til. Funker det sånn tålelig bra, kan du jo vente inntil neste generasjon skjermkort kommer, spare litt kapital, og gjøre en seriøs oppgradering.

 

Ut fra ditt nåværende system, kanske installert litt mer minne. Kjenner ikke så godt til AMD systemer, kanskje vurdere en litt raskere cpu, hvis hovedkortet tillater det. En slags midlertidig, ikke altfor dyr oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...