Gå til innhold

Hvordan skifte prossessor?


audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk å være litt forsiktig med Arctic Silver pasta, og annen pasta som leder strøm... Jeg ødela nesten pcen pga. det kom litt mellom pinnene da jeg griste veldig...

 

Ett BAD i blå isopropanol løste så vidt problemet...

Om du hadde nevnt hvilken prosessor så hadde det vært lettere å gi nøyaktig forklaring, kanskje T.o.m. bilde...

Lenke til kommentar
Deretter tar du en Q-tips og dypper den i litt rødsprit, og vasker av kjølepastaen som er på den CPU'en som du tok ut.

 

Deretter tar du den nye CPU'en og påfører et meget tynt lag kjølepasta på den, og monterer den i sokkelen - setter på kjøleren igjen - og vips - du har skiftet CPU.

Eller isopropanol, etanol osv.

Jepp! Mye bedre enn fete rødspriten.

Lenke til kommentar
inneholder ikke rødsprit litt olje og vil legge et lite lag igjen på prosessoren? eller er dette bare whitesprit kanskje...

White spirit er petroleumsbasert og vil derfor legge igjen et lag med olje, rød sprit er alkoholbasert (etanol) og vil i teorien ikke legge igjen noe som helst, men siden den er tilsatt en god del stoffer (rødfarge, brekkmiddel osv) kan det godt være det ligger en del rester igjen.

Lenke til kommentar
Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =)

White spirit inneholder fett som legger seg som en tynn hinne mellon CPU og kjøler, og det resulterer i dårlig kjøling. Jeg bruker ren ACETON.

Aceton er også petroleumsbasery (oljebasert) dvs at det kan ligge igjen oljerester, men pga. den sinnsyke fordampingen (den er nesten ekstrem) er det vel lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Brukte White Sprit på min, funket som bare det. Bruke qtip, ta et papir rundt qtippen etter man har dyppet den nedi, slik at man får vekk det meste og det bare er fukt igjen. Da blir det bra =)

White spirit inneholder fett som legger seg som en tynn hinne mellon CPU og kjøler, og det resulterer i dårlig kjøling. Jeg bruker ren ACETON.

Joda, kunne sikkert fått 30C idle i steden for 32C som jeg har nå... :roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...