Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xbox og trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig så er du på utkikk etter et ethernet adapter. De fleste aksesspunkter i dag har muligheten til det, og du vil da kunne spare endel kroner i forhold til å kjøpe et "game adapter".

 

f.eks. denne: http://barbara.no/art.php?artikkelid=8555

og denne: http://barbara.no/art.php?artikkelid=5613

 

vil gjøre jobben bra. De koster i dag henholdsvis rundt 600 kr og under 500 kr.

Lenke til kommentar
Ta en titt på dette her:

 

Linksys

Har mest sannsynlig drept to stykk av det adapteret.

 

Det første slutta plutselig å fungere noen få dager etter innkjøp. Snakka med Linksys support (online chat, raskt og enkelt) og fikk beskjed om at det var dødt.

 

Nummer to begynte å krangle her om dagen, har ikke rørt noenting, andre enheter fungerer som de skal. Det fungerer en liten stund, så må jeg kutte strømmen, osv.

 

Virker ikke som om kvaliteten er den beste, så vil kanskje anbefale å se på andre produkter. Kan selvsagt ha vært uheldig, men to stykker på rad?

 

EDIT: I tillegg er det svindyrt etter min mening. DLink har noe lignende, men det er enda dyrere. Gå for et av de Bludern linka til, fått gode testresultater og ikke minst til en litt bedre pris.

Endret av jag
Lenke til kommentar
Ta en titt på dette her:

 

Linksys

Har mest sannsynlig drept to stykk av det adapteret.

 

Det første slutta plutselig å fungere noen få dager etter innkjøp. Snakka med Linksys support (online chat, raskt og enkelt) og fikk beskjed om at det var dødt.

 

Nummer to begynte å krangle her om dagen, har ikke rørt noenting, andre enheter fungerer som de skal. Det fungerer en liten stund, så må jeg kutte strømmen, osv.

 

Virker ikke som om kvaliteten er den beste, så vil kanskje anbefale å se på andre produkter. Kan selvsagt ha vært uheldig, men to stykker på rad?

 

EDIT: I tillegg er det svindyrt etter min mening. DLink har noe lignende, men det er enda dyrere. Gå for et av de Bludern linka til, fått gode testresultater og ikke minst til en litt bedre pris.

Vil bare si at jeg har brukt det Linksys adapteret i over et halvt år nå uten noen som helst problemer.

Lenke til kommentar
Egentlig så er du på utkikk etter et ethernet adapter. De fleste aksesspunkter i dag har muligheten til det, og du vil da kunne spare endel kroner i forhold til å kjøpe et "game adapter".

Hei

 

Jeg har kjøpt meg to stk. av typen ASUS WL500G, den ene bruker jeg som aksess punkt basestasjon, etter adsl-routeren min.(som har står for routingen).

 

Borte ved x-boxen min har en en til Asus wl500g som jeg også kjører som trådløs aksess punkt, men jeg får ikke kontakt med nettet via denne.

 

Skal det gå ann?

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg to stk. av typen ASUS WL500G, den ene bruker jeg som aksess punkt basestasjon, etter adsl-routeren min.(som har står for routingen).

 

Borte ved x-boxen min har en en til Asus wl500g som jeg også kjører som trådløs aksess punkt, men jeg får ikke kontakt med nettet via denne.

 

Skal det gå ann?

Ja det skal fungere. Du skal da sette alle trådløse instillinger til det samme. Husk også at begge enheter ikke kan ha samme IP-adresse.

 

Om du bruker WPA-kryptering må du laste ned siste firmware. Det neste trinnet er å sette opp en bridge. Følg instruksjonene som står på bridge sidene til Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...