Gå til innhold

går det å blande ram?


anon12234

Anbefalte innlegg

hey, nå har jeg 2x256 kingston hyperx pc3200 og er meget fornøyd med de. men har lyst på 1024 mb ram, så da tenker jeg på å kjøpe en 512brikke ekstra, men kingstonbrikkene er så DYRE!, 1400,- for 1x512 når man får 2x512 twinmos pc3200 m/winbond for 1400. da lurer jeg på om jeg f.eks kan kjøpe 1x512mb twinmos å pakke i?, vil jeg merke ustabiliteter, eller vil det gå greit?

 

vet at folk sier at det går greit, men har hørt om tilfeller at det har blirr ustabiliteter. så vil gjerne høre folks egne erfaringer.

 

det er snakk om å kjøpe en brikke til pc3200 bare at det er twinmos. den klarer vell å kjøre på 2-3-3-11, ikkesannt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok kunne kjøre dem sammen (spesielt siden du ikke kjører høyere enn DDR400), men om du greier å kjøre dem på 2-3-3-11 er mer usikkert, både fordi det ikke er noe særlig klokkevennlig RAM og pga at mange HK trenger økt timings (og spenning) for å kunne kjøre med så mange brikker.

 

...hvis det mot formodning ikke skulle fungere så er det mest sannsynlig feil på minnet (noe som uheldigvis ikke er så altfor sjeldent på TwinMos).

Lenke til kommentar

gidder ikke presse timingsa over 2-3-3-11 ass, det blir for slakt. en kompis av meg har twinmosbrikkene, skal høre med han om hva han kjører de på. hva er egentlig standat timings på twinmosminnet?

 

edit: kjører 2.9V på minne, tror jeg skal klare å presse ned cl2.5 til 2 ved å øke volt 0.3, tror ikke dere?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...