Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc'en slår seg av med nettverksledningen koblet i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Speks, da tenker vi paa hvor mange HDer, CD-ROMer grafikk kort osv osv. Kan jo hende du har en 240w PSU. BTW Er det en datamaskin du selv har bygget eller var den ferdig bygget?

 

En annen ting som ogsaa kan tenkes etter min egen erfaring er da jeg selv tok paa Artic Silver 5 paa CPUen for bedre kjoling og maskinen rebootet eller slo seg av i hytt og gever. Etter 10min ponsking kom jeg frem til at kjoleribba ikke satt helt nedpaa CPUen og den ble rett og slett for varm.

 

Tenke tenke, forresten kom med hva slags hovedkort du har ogsaa, eventuelt bruker du et innebygd nettverkskort eller et det et kort som du selv har satt inn?

 

Jeg begynner aa holde en liten finger paa PSUen kanskje den gir for lite effekt. Hvis du har lydkort, grafikk-kort, nettverks-kort, f.eks 2 HDer, 1 CD-Rom. Saa anbefaler at du kobler ut CD-ROMen, og en HD (den som du kun lagrer filer paa) og lydkortet.

 

Hvis du ikke har noe problem med aa koble til internett da betyr det rett og slett av PSUen din ikke er kraftig nok til aa drive alle komponenter i systemet ditt.

 

Jeg har faktisk glemt aa sporre deg om noe, naar du gaar inn i BIOSEn og gaar to "Health status" hvor mange grader er det under CPUen? Kan det hende den er for varm?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

De fleste produsenter har program som kan overvåke Volt-verdiene som leveres til hovedkortet. Finner du ikke noe slikt program hos de, så kan du prøve Motherboard Monitor. For at et ATX-PSU skal holde seg innenfor standarden, skal ingen av verdiene avvike mer enn +/- 5% av nominell verdi, med unntak av -12V som har +/- 10% som tillatt avvik. Hvis programmet tillater logging til fil, så ville jeg satt på dette. Det er ikke alltid man har mulighet til å se når eventuelle svingninger opptrer.

Lenke til kommentar

HK: Abit IC7-MAX3 med integrert nw kort

2 stk. HD (80+120gb)

1 CD-ROM

Gamesurround Fortissimo II

Radeon 9600XT

PSU: Chieftec ATX-12V MAX LOAD 340W

Selvbygget

CPU tempen var oppe i 63 grader tidligere idag

Ingen varmekabler og jordet kontakt

 

Holder på med en stil for øyeblikket men jeg skal forsøke å holde dere oppdatert.

Begynner å koble ut alt unødvendig når jeg ikke gidder å skrive mer på stilen :p

Lenke til kommentar

Den med nedtelling skuldast nok virus. Hukser ikkje kva; men meiner det er Sasser eller Blaster...

 

Lån maskina til far din, last ned patch til Sasser og Blaster, og installer på maskina di FØR du kopler den til nettet igjen...

Du finn patch til begge to på www.microsoft.com, om du søker etter dei.

Punkt to: Last ned og installer eit antivirusprogram; td. frå www.grisoft.com...

Lenke til kommentar
:w00t: Da hadde jeg rett da, PSUen, koble ut CD-ROM og HD, hehe. Mens du er paa vei til aa kjop en PSU, kjop en god en da, ikke bare tenk watt selv om det er viktig, kanskje en viktigere ting er kvaliteten, jeg har hoert endel om at det er et merke som altid gaar igjen for aa vere daarlig, men huske rikke i farta hvilken det kan vere, anyone (link).

Men jeg er glad du endelig fant ut av problemet, kan jo ta det med som erfaring selv jeg som holder paa aa lese til A+ :thumbup:

Frankie
Singapore
Lenke til kommentar
Men jordingsfeil kan være ganske hardt mot maskina og føre til endel rare feil, f.eks. skurring i høytalerne.

jammen jammen...har du jordingsfeil i huset så blir ikke pc´n berørt av det om man ikke har jording da! I vanlig hus måler du ca 130 V mellom den ene fasen og jord. Har du jordingsfeil blir spenningen en del mer. I noen tilfeller over 200 V Dvs at den ene fasen har kontakt med jord. See?

Lenke til kommentar

*Story twist*

Ser ut som om det ikke var PSUen allikavel, men Norton Systemworks som var syndern. Da jeg koblet ut den ene HD koblet jeg ut den som NS var installert på. PC'en fungerte da som en klokke. Jeg bestemte meg for å installere NS på den andre da jeg ikke hadde noe AV installert. Med en gang jeg hadde installert NS kom problemene tilbake og jeg rev meg i håret. Etter litt kreativ tenking prøvde jeg å slette NS og alt fungerte som normalt igjen....Jeg slettet da NS på den andre HD óg, så nå sitter jeg her med alt koblet i, surfer på nettet, spiller og står i uten NS :p

DA var det å finne ny AV :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...