Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett mellom to pc'er + en printer


Anbefalte innlegg

Hei.. Har nå kjøpt Canon Bubble Jet i560 og vil gjerne ha denne koblet på begge pc'ene.

 

Hvordan gjør jeg det?

 

Har nå 3 pc'er koblet i en router.

Så, siden printeren og pc'en printeren er koblet til står i første etasje, og min pc står i andre etasje. Med netthverkskabel dratt neden fra og opp til min pc igjennom routeren. Kan jeg da koble printeren igjennom routeren? mens alle 3 kan sitte på nettet? Og jeg slipper å tukle med no instillinger på min når jeg skal printe ut noe, bare å trykke '' print ut''.

Tror pc'en nede på stå på for at jeg skal kunne printe ut, men det gjør ikke noe. Bedre det enn å legge ny ledning.

Noen som vet om det går? Og kan hjelpe meg?

 

evt: Fins det guide på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 2 muligheter. Enten deler du ut skriveren fra pc'en den er koblet til for andre i nettet (da må den pc'en står på når du skal skrive ut), eller du bruker en printserver for å koble denne til routeren med et nettverkskabel for så koble skriveren til printserveren. Hvis du vil kan du selvføgelig gå til anskaffelse av ny router med innebygget printserver.

 

OBS! Pass på at printserveren (uavhengig av egen eller i router) har tilkoblingen du trenger (parallel / usb).

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar
Du har 2 muligheter. Enten deler du ut skriveren fra pc'en den er koblet til for andre i nettet (da må den pc'en står på når du skal skrive ut), eller du bruker en printserver for å koble denne til routeren med et nettverkskabel for så koble skriveren til printserveren. Hvis du vil kan du selvføgelig gå til anskaffelse av ny router med innebygget printserver.

 

OBS! Pass på at printserveren (uavhengig av egen eller i router) har tilkoblingen du trenger (parallel / usb).

Klarer ikke det første der.. Dette jeg kunne trengt hjelp til, så får vi se om det blir det andre etterhvert.

 

Edit: Har nå klart å koble pc'ene sammen, alle 3 finner skriveren, men den vil ikke skrive ut. Skal prøve mer i kveld.. hva kan være feil?

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...