Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Teorikurs og teorieksamen.


Windoge

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lyst til å ta lappen i år, men problemet er at det er veldig kostbart for meg som studerer å ta alt på en gang.

 

I den forbindelse lurte jeg på dette:

 

Om jeg melder meg opp på et teorikurs, leser mye, og la oss si at jeg består teorieksamen samtidig som jeg venter med å ta resten. Vil det gå? Eller må jeg ta teorieksamen opp på nytt igjen om jeg venter lenge med å ta resten? F. eks kjøretimer osv..?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en viss grense for hvor lenge man kan gå etter teorieksamen uten å kjøre opp, uten at jeg husker den i farten.

 

Hvis du vil spare penger ville jeg uansett droppet teorikurset. Bare les og løs oppgaver på nettet så er det piece of cake...

 

http://www.teoriproven.no/ har mange gratis prøver, og disse har stor likhet med de du får på biltilsynet.

 

http://quiz.atl.no/ En annen link.

 

Lykke til!

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Det kan vel gå 3 år tror jeg, fra du tar teori til du må ta praktisk. Tror i alle fall at det var 3 år.

 

Anyway, jeg anbefaler deg å droppe kursa og heller bare ta prøvene du finner på Zensor.no (100kr - 6 prøver og 6 halv-prøver) samt ta den på teoriproven.no 5-6 ganger. Jeg gjorde dette og bestod med bare 5 feil. Fleste jeg kjenner fikk en smule mer kan du si. Og nei, de gjorde ikke dette :)

Lenke til kommentar
Og om jeg etter 2 år tar kjøretimer osv til jeg får lappen så trenger jeg ikke etter 1 år å ta noe ny eksamen?

Hvis du får lappen innen de tre årene trenger man aldri ta teoriprøven igjen.

Så rart. Folk som velger å ta lappen før 3 år er omme har like lett for å glemme som de som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Anyway, jeg anbefaler deg å droppe kursa og heller bare ta prøvene du finner på Zensor.no (100kr - 6 prøver og 6 halv-prøver) samt ta den på teoriproven.no 5-6 ganger. Jeg gjorde dette og bestod med bare 5 feil. Fleste jeg kjenner fikk en smule mer kan du si. Og nei, de gjorde ikke dette :)

Høres ut som en plan det. :whistle:

 

 

Selv leste jeg igjennom boka én gang. Fikk 20 av 35 feil. Naturligvis kunne jeg ha lest mer og fått et bedre resultat, men teoriprøven til bil er lett. Merkelig at alle sammen tror den er så utrolig vanskelig. Flott av Blib å foreslå at du skal svi av en hundrelapp på tullball når du heller bare kan lese i boka.

 

Innlegg #1000 :thumbup:

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar
Selv leste jeg igjennom boka én gang. Fikk 20 av 35 feil. Naturligvis kunne jeg ha lest mer og fått et bedre resultat, men teoriprøven til bil er lett. Merkelig at alle sammen tror den er så utrolig vanskelig. Flott av Blib å foreslå at du skal svi av en hundrelapp på tullball når du heller bare kan lese i boka.

Så du syns at folk som tar teorikurs for tusenlappen er smartere? ;)

Lenke til kommentar

Det sa jeg jo ikke. Poenget er at man ikke behøver å koste på seg en eneste krone for å klare teoriprøven. (ut over det man må betale for å få lov til å ta den). Å betale et nettsted 100 kr for å få ta en førerprøve eller noe tilsvarende er penger ut vindu. Bruk de heller på noe godt du kan kose deg med mens du leser boka og tar gratistestene som ligger på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...