Gå til innhold

s-videosignal på exit kanal. Phillips tv


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat anskaffet en ny phillips tv. model: 28PW6408/01.

Får å få s-video fra pc til tv må jeg legge inn at exit kanalen skal "bruke" y/c signal(s-video). Uten dette blir det bare svart/hvitt på tv'en. Men spørsmålet er.. Hvordan får jeg tastet inn så exit utgangen bruker s-videosignal?? Har lest igjennom bruksnanvisningen flere ganger og prøvd meg fram på tv'en, men jeg finner det ikke.. Noen som har peil???

 

skulle gjerne sett et par filmer her nå i øseregnet(Oslo).. så det hadde vært kjekt med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat anskaffet en ny phillips tv. model: 28PW6408/01.

Får å få s-video fra pc til tv må jeg legge inn at exit kanalen skal "bruke" y/c signal(s-video). Uten dette blir det bare svart/hvitt på tv'en. Men spørsmålet er.. Hvordan får jeg tastet inn så exit utgangen bruker s-videosignal?? Har lest igjennom bruksnanvisningen flere ganger og prøvd meg fram på tv'en, men jeg finner det ikke.. Noen som har peil???

 

skulle gjerne sett et par filmer her nå i øseregnet(Oslo).. så det hadde vært kjekt med litt hjelp.

Tror løsningen blir en overgang scart til svideo. http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...82&ic=N&sw=9992

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat anskaffet en ny phillips tv. model: 28PW6408/01.

Får å få s-video fra pc til tv må jeg legge inn at exit kanalen skal "bruke" y/c signal(s-video). Uten dette blir det bare svart/hvitt på tv'en. Men spørsmålet er.. Hvordan får jeg tastet inn så exit utgangen bruker s-videosignal?? Har lest igjennom bruksnanvisningen flere ganger og prøvd meg fram på tv'en, men jeg finner det ikke.. Noen som har peil???

 

skulle gjerne sett et par filmer her nå i øseregnet(Oslo).. så det hadde vært kjekt med litt hjelp.

Tror løsningen blir en overgang scart til svideo. http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...82&ic=N&sw=9992

off.. jeg må ha formulert meg fryktelig feil.. jeg har en kabel(scart til s-video). problemet er at når jeg kobler den fra pc til tv så må jeg også legge inn på innstillingene på tv'en at den skal motta s-video på den ene exit kanalen(den kanalen scart utgangen er satt til). Jeg lurer på hvordan man gjør dette?

Lenke til kommentar
Philips tv'en din finner ut dette automatisk hvis den er s-vhs kompatibel.
Nei det gjør den ikke.

 

Er den s-vhs kompatibel? I såfall er nok det på scart 1. (av1).
Feil!

 

Er ikke helt sikker, men tror TV støtter s-video (S-VHS). Hvis den har 2 scarter skal du bruke nr 2 (EXT2) og trykke 3 ganger på EXT-knappen så du får EXT2S på skjermen.

Lenke til kommentar

ok.. satser på din kunnskap mr.D. siden du har hjulpet meg før med dette her.

 

jeg skrudde av pc og tv og koblet kabler(til scart 2 på tv'en).. Deretter skrudde jeg på pc og gikk inn på ext2(det finnes bare ext1,2 og AV) Jeg skrudde på pc. Fortsatt svart/hvitt på tv. På tv'en hadde derimot ext2(som det sto øverst i høyre hjørnet) endret seg til SVHS2. Ikke det at det gjorde noe forskjell da.

 

edit: Dette var merkelig. etter ca.5 minutter kom plutselig fargene på tv. Jippi.. takk for hjelp mr..D

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Bare hyggelig å hjelpe. :)

 

At det tok tid før fargene kom, kan jeg ikke forklare. Men hvis det virker stabilt så er jo alt bare bra.

Hvis det står SVHS2 så blir det det samme som jeg foreslo. Poenget er at det kalles et eller annet med S og inngang 2.

 

Tittet litt på bruksanvisningen til TV-en din som Philips har lagt ut for nedlasting. Tror det er den dårligste bruksanvisningen for en Philips TV jeg noengang har sett.

Lenke til kommentar
Bare hyggelig å hjelpe. :)

 

At det tok tid før fargene kom, kan jeg ikke forklare. Men hvis det virker stabilt så er jo alt bare bra.

Hvis det står SVHS2 så blir det det samme som jeg foreslo. Poenget er at det kalles et eller annet med S og inngang 2.

 

Tittet litt på bruksanvisningen til TV-en din som Philips har lagt ut for nedlasting. Tror det er den dårligste bruksanvisningen for en Philips TV jeg noengang har sett.

ja.. bruksnanvisningen var elendig.

 

Nå er det derimot svært ustabilt. Så en film og flere ganger svitsjet det mellom svart og hvit. når jeg avsluttet filmen for 5 min siden var alt svart hvit igjen. hvorfor er det så himla ustabilt?

Lenke til kommentar
Nå er det derimot svært ustabilt. Så en film og flere ganger svitsjet det mellom svart og hvit. når jeg avsluttet filmen for 5 min siden var alt svart hvit igjen. hvorfor er det så himla ustabilt?
Tja.... Vanskelig å gi et godt svar.

- Det første du kan gjøre, er å dobbeltsjekke at kabler sitter skikkelig.

- Sjekk at TV-ut står i PAL.

- Lange (og dårlige/billige) kabler kan lage problemer.

- Det kan hende at det kan være driverproblemer.

- Teoretisk liten sjanse, men det kan være fysisk feil på skjermkort eller TV.

 

Hvis du har DV-kamera, DVD-spiller e.l. som har s-videoutgang, så kan du koble opp det med samme kabelen. Da ser du ihvertfall om kabel og TV funker OK.

Lenke til kommentar
Nå er det derimot svært ustabilt. Så en film og flere ganger svitsjet det mellom svart og hvit. når jeg avsluttet filmen for 5 min siden var alt svart hvit igjen. hvorfor er det så himla ustabilt?
Tja.... Vanskelig å gi et godt svar.

- Det første du kan gjøre, er å dobbeltsjekke at kabler sitter skikkelig.

- Sjekk at TV-ut står i PAL.

- Lange (og dårlige/billige) kabler kan lage problemer.

- Det kan hende at det kan være driverproblemer.

- Teoretisk liten sjanse, men det kan være fysisk feil på skjermkort eller TV.

 

Hvis du har DV-kamera, DVD-spiller e.l. som har s-videoutgang, så kan du koble opp det med samme kabelen. Da ser du ihvertfall om kabel og TV funker OK.

- Kabler sitter bra.

- Hvordan sjekker jeg at tv ut står i pal??

- kablen har alltid fungert som den skal og er relativt ny

- skjønner ikke hvorfor det plutselig skulle oppstå ett driverproblem??

 

har desverre ingen andre enheter som kan kobles med s- video

Lenke til kommentar
- Hvordan sjekker jeg at tv ut står i pal??

For ATI-kort omtrent slik: Egenskaper for skjerm -> Avansert -> Visning -> TV. Her finner du flere innstillinger, bl. a. system (PAL / NTSC).

Tok pc'en med opp og testet med en annen tv. Det fungert på denne tv'en med farger å det hele. Derfor kan jeg utelukke at det er noe galt med pc(instillinger o.l) og kabelen. Det er altså noe galt med instillinger eller lignende på tv'en nede. Hva kan det være?

Lenke til kommentar

Det er ingen innstillinger som kan hjelpe for dette på TV-en. :no:

Hvis du hadde hatt et annet produkt med s-video, kunne du testet TV-en med dette...

 

En litt vag mulig forklaring på problemet:

Det er standarer for signalene, men det kan hende at du er litt uheldig slik at PC-en gir et litt svakt signal (men innenfor standaren) og den nye TV-en er litt mer "kresen" enn den andre TV-en.

:hmm:

Lenke til kommentar
Så jeg får altså ikke gjort noe med problemet??

Tja... Jeg kan ikke gi et godt svar på det.

 

En mulighet er som sagt å teste TV med et annet produkt med s-video. Om du kan låne DV / DVD / PC av en eller annen kompis / nabo / slekt så du kan se om det funker, eller om det kan være noe med TV-en. Du kan jo også prøve å spørre om hjelp / råd der du kjøpte TV-en. Det varierer veldig, men noen butikker yter fortsatt service....

Lenke til kommentar
Så jeg får altså ikke gjort noe med problemet??

Tja... Jeg kan ikke gi et godt svar på det.

 

En mulighet er som sagt å teste TV med et annet produkt med s-video. Om du kan låne DV / DVD / PC av en eller annen kompis / nabo / slekt så du kan se om det funker, eller om det kan være noe med TV-en. Du kan jo også prøve å spørre om hjelp / råd der du kjøpte TV-en. Det varierer veldig, men noen butikker yter fortsatt service....

sendte en mail til elkjøp, men jeg får jo aldri svar. det kan jo ikke bare være slik at tv ikke støtter s-video. Denne tv'en er både nyere og "bedre" enn den gamle så jeg skjønner ikke at fargene blir borte.

Lenke til kommentar

har nå snakket med phillips, men de sa ikke noe annet enn det jeg allerede visste. Det skulle fungere på ext 2, men det gjør det ikke. Er det noe problem med tv'en da eller.... Har akkurat prøvd på nytt med forskjellige skjermoppløsninger og det hele.. Mne det fungerer ikke.. Ingen som kan hjelpe en frustrert video elsker??

Lenke til kommentar
Philips tv'en din finner ut dette automatisk hvis den er s-vhs kompatibel.
Nei det gjør den ikke.

 

Er den s-vhs kompatibel? I såfall er nok det på scart 1. (av1).
Feil!

 

Er ikke helt sikker, men tror TV støtter s-video (S-VHS). Hvis den har 2 scarter skal du bruke nr 2 (EXT2) og trykke 3 ganger på EXT-knappen så du får EXT2S på skjermen.

Beklager er kun vant med min TV (32pw9509). Den tar s-vhs på alle 3 scartene, og finner dette automatisk....

Lenke til kommentar
Beklager er kun vant med min TV (32pw9509). Den tar s-vhs på alle 3 scartene, og finner dette automatisk....

Her er det noe som ikke stemmer.

Ifølge bruksanvisningen og Philips sitt produktblad så støtter denne TV s-video på EXT2 slik som (nesten) alle Philips TV-er.

EXT. 1 can handle CVBS and RGB, EXT. 2 CVBS and Y/C, EXT. 3 CVBS and RGB.

Ja.. hvis du bare kommer med tull torkelma så kan du heller holde det for deg selv istedenfor å villede oss andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...