Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Bulletproof FTP


BBJ

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har ett problem med at folk ikke kan resume etter at dem har lastet ned en stund på min FTP hvis den blir brutt, forsåvidt oxo når linjen ikke har blitt brutt. Den bare stopper helt opp og nekter å resume på fila hvis ftp klientet ønsker det.

 

Starter dem og laster ned på nytt fortsetter den en stund, og så stopper den. Dette gjelder samtlige filer på mappene jeg deler. Dette probleme opplever alle mine kontakter på FTP server min. Jeg har smartcall som ISP bruker D-link 514 tråløs router, og en Cnet switch. Kjører med port 21 som default, har oxo åpnet portene selve FTP programmet bruker fra min PC. Tror egentlig ikke feilen ligger i portene siden dem kommer inn uten problemer

Er det tid for en formatering?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt på Append, som gir brukere rettigheter til å fortsette kopieringen. Tror ikke det er feil med de instillingene der, siden brukerene mine kan fortsette kopieringen hvis dem ikke har vært på lenge. Problemet oppstår når dem er oppi 500-600 mb. på en fil. Burde skrevet det i innledningen, sorry

Lenke til kommentar

Gjelder dette når noen laster ned fra deg, eller opp til deg?

Fannt dette på http://www.bpftpserver.com/manual/manual_en/

 

Delete partially uploaded files: turn it on if you do not want users to be able to resume uploads, or if you don't want partially uploaded archives on your server. If checked these files will be deleted when the ABORT command is sent (clients do not always abort transfers by the ABORT command so this feature is not 100% successful). Any tries to resume uploads will fail.

 

Håper dette kan hjelpe, hvis ikke kan du se på den sia om ikke du finner noen annen løsning.

 

-Trond

Lenke til kommentar

det blir vel feil av meg å si at det bare er filer på 500-600, snakket med en som skulle laste ned en DVD film ¨på 4.3 GB. Han fikk lastet ned den ene 1 GB fil, men kommer bare oppi 200- 400 mb på de 3 siste store filene. Prøver han å laste ned på nytt stopper den ca på samme plassen. Fila er ikke korrupt siden jeg kan se og brenne den ut selv. Alle de andre små filene går greit å laste ned.

Lenke til kommentar

Dimensionx:

Et raskt søk på google gjør at jeg finner følgende:

http://www.thefreedictionary.com/append

Se ca. midten av sia.

Men dette trenger vi ikke diskutere nå.

 

BBJ:

Sikker på at klientene har slått på muligheten for å resume filer?

Hvilken klient bruker de?

Er det slik at de stopper på samme plass i overføringa hver gang??

Har du mulighet for å paste noe log som ftp-serveren gir når det blir stopp?

 

-Trond

Lenke til kommentar
Dimensionx:

Et raskt søk på google gjør at jeg finner følgende:

http://www.thefreedictionary.com/append

Se ca. midten av sia.

Men dette trenger vi ikke diskutere nå.

 

BBJ:

Sikker på at klientene har slått på muligheten for å resume filer?

Hvilken klient bruker de?

Er det slik at de stopper på samme plass i overføringa hver gang??

Har du mulighet for å paste noe log som ftp-serveren gir når det blir stopp?

 

-Trond

Jeg er sikker på at dem har satt den til å resume, og dem bruker CuteFTP pro 3.1 noen av dem hverfall.

Jeg er enig i at vi ikke trenger diskutere appand, hehe

Litt usikker om den stopper på nøyaktig samme sted, men de som har prøvd sier så og si det samme sted :roll:

 

fra FTP logg:

asked to download 'F:\DVD\Kill Bill 2\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOB' --> Access allowed.

(000076) 13.09.2004 11:42:50 - > 150 Opening data connection for VTS_01_1.VOB (1073692672 bytes).

(000076) 13.09.2004 11:42:50 - > started downloading 'F:\DVD\Kill Bill 2\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOB'.

(000076) 13.09.2004 11:44:48 - > aborted downloading 'F:\DVD\Kill Bill 2\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOB' - (00:01:59 - 8580.000 KB - 72.101 KBytes/s)

(000076) 13.09.2004 11:44:48 > 426 Cannot retrieve. Failed. Not connected (10057).

(000076) 13.09.2004 11:44:48 - > disconnected. (00:19:28)

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er relevant men...

 

Jeg hadde problemer med å kjøre ftp-server på min maskin før. (brukte også Bulletproof, uten at jeg tror det har noen innvirkning). Jeg kjørte serveren på en maskin i mitt internnettverket (så jeg måtte sette opp NAT i ruteren for at klientene skulle nå serveren min). Jeg hadde generelle problemer med at brukerne ikke forble logget inn. Så lenge de sendte kommandoer mot FTP serveren (BROWSE, ABORT, GET, etc..) holdt de seg pålogget, men når de hadde startet en nedlasting, og klienten så ble "idle" så ble påloggingen abortert.

 

Dette ble løst med at klientene måtte settes i "passive mode". (Jeg tror så å si alle FTP klienter støtter dette).

 

Det kan jo være verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Bruker samme ftp klienten selv, og der får man opp spørsmål om man vil resume, så det skal være greit.

Grunnen til at man blir frakobla skal ikke jeg uttale meg noe særlig om, men det kan kanskje være den trådløse boksen som er ustabil? Merket noe til det før?

Du kan be klienten(e) prøve å koble til med passive mode. Evt. sett opp Smart Keep Alive (på klient), så klienten sender noen kommandoer til serveren av og til.

I serveren er det ikke slått på noe ratio som gjør at man kan laste ned bare så så mye, før man må laste opp noe.?

 

Edit: der ble passive mode nevnt før meg gitt:)

 

-Trond

Endret av skille
Lenke til kommentar

åja nå ser jeg jo hva som er problemet. det er ikke append (som jeg har forklart i PM til en viss kar)

 

problemet er vel at brukerne blir disconnected, med andre ord du eller dem har ikke satt på "NOOP"

 

for å finne ut om det er deg, går du på: users-miscellaneous-"allow NOOP " som er under "commands". denne skal være huket av.

 

er den det, må du sjekke dems klienter.

 

for å løse problemet, unchecker du enkelt og greit bare "enable time out" som befinner seg litt over "allow NOOP" og er under "MISC SETUP"

 

(dette er ikke forskjellige arkfaner, bare forskellige "seksjoner" på samme setup side)

 

NOOP er en kommando som kjører automatisk etter så så lang tid, og den gjør ingenting annet enn å fortelle serveren at du fortsatt er der. du kan si det er en fake kommando, for å slippe å bli bootet. (NO OP, det ligger vel i ordet...)

Lenke til kommentar

Jeg har huket av for NooP på FTP server (default), men hvordan klienten kan gjøre det på Cute FTP aner jeg ikke. Har prøvd med clean windows, dvs. bare virusprogram og FTP uten at det gikk. Har koblet ut router og kjørt den i aktiv mode, uten at det hjalp. Har kopiert den aktuelle mappen som lastes ned fra over til en annen HD, uten at det hjalp. :dribble: Jeg bare skjønner ikke hvorfor den ikke vil resume. Kan kanskje være tema at jeg snakker om .vob filer ¨på 1 GB. Er det noen der ute som har hatt problemer eller kjenner noen som har problemer med .vob filer og FTP?

 

øhhh. Jeg har faktisk ikke problemer med at folk laster opp til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...