Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

HVEM ER PÅ NETTET MITT?


Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Har nettopp fått opp trådløst internett i bofelleskapet, og vi har fått sikret det.

Men, underveis så fant vi to andre nettverk, som vi bare spaserte rett inn på..!

 

Derfor lurer jeg på om det finnes noen program som kan "overvåke" nettet, slik at jeg kan se hvor mange brukere det er til enhver tid. Jeg vet at det er sikret, men en vet aldri :!:

 

Takker for alle svar..

Ha en fin dag, og heia Brann og Man United!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!!

 

Har nettopp fått opp trådløst internett i bofelleskapet, og vi har fått sikret det.

Men, underveis så fant vi to andre nettverk, som vi bare spaserte rett inn på..!

 

Derfor lurer jeg på om det finnes noen program som kan "overvåke" nettet, slik at jeg kan se hvor mange brukere det er til enhver tid. Jeg vet at det er sikret, men en vet aldri :!:

 

Takker for alle svar..

Ha en fin dag, og heia Brann og Man United!

Det du trenger det er et IDS-system (software / hw). Koster peng og krever kunnskaper for å kunne lese loggene. Like greit å sørge for at du slått på krypteringen i det trådløse utstyret, samt å slå av at nettet deres er public. Er du ekstra forsiktig så legger du inn MAC-adressene på nettverkskortene i en liste over godtatte maskiner i nettverket. Da er du relativt trygt, for å være et hjemmenettverk.

 

I tillegg må du lære deg å ikke skrike så mye, altså ikke skrive med store bokstaver i emnefeltet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...