Gå til innhold

Bluescreen! Hjelp meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke formatert og reinstallere før du vet hva som er feilen. Er det hardware som er problemet er det null vits i å reinstallere.

 

Er det windows-problem, så hjelper det selvsagt å formatere.

 

Hvilken feilmelding skrev Windows i hendelseslista? Jeg regner med at du har Win2000 eller XP?

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Husker du tidspunktet da feilen oppstod?

 

Isåfall kan du sjekke feilmeldingen ved å gå på "Kontrollpanel"-"Administrative verktøy"-"Hendelsesliste".

 

Sjekk i hendelsesliste-loggen under program eller system, hva som står der ;)

 

Er det win2000 du har, finner du kontrollpanel under "Start"-"Innstillinger" mener jeg å huske.

 

Sveinl.

Husker ikke når feilen oppstod, på hendelseslista er det godt over hundre feil......... når jeg får bluescreen så er det bare å restarte PCn

Lenke til kommentar
Husker du tidspunktet da feilen oppstod?

 

Isåfall kan du sjekke feilmeldingen ved å gå på "Kontrollpanel"-"Administrative verktøy"-"Hendelsesliste".

 

Sjekk i hendelsesliste-loggen under program eller system, hva som står der  ;)

 

Er det win2000 du har, finner du kontrollpanel under "Start"-"Innstillinger" mener jeg å huske.

 

Sveinl.

Husker ikke når feilen oppstod, på hendelseslista er det godt over hundre feil......... når jeg får bluescreen så er det bare å restarte PCn

Skjønner. Da ville jeg ventet til feilen oppstår igjen. Og så ser du i hendelsesloggen etterpå hva som skjedde og hvilken feilmelding maskinen skriver.

 

Og hvis du formaterer, så trenger du kun å formatere partisjonen du har Windows på. Filer du ønsker å ta vare på, flytter du over til de andre partisjonene. Er det dårlig plass, må du enten slette det du ikke har bruk for eller pakke filene i et winzip-arkiv for å komprimere slik at det blir plass.

 

Jeg ville ventet til neste gang det skjer. En feilmelding kan hjelpe utrolig mye da mange medlemmer her på forumet som oftest vet hva disse betyr.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Det skjer mange feil som ikke skaper noe problem. Windows er istand til å rette slike automatisk uten at du opplever problemer med PCen.

 

Så i lista di har du sikkert fryktelig mange "feil" som ikke skaper problemer. Typiske sånne "feil" er DCOM, Service control manager, W32 time og sikkert endel flere... Disse er normale "feil" som de fleste har. Så slike feilmeldinger kan utelukkes.

 

Derfor er det viktig at du har tidspunktet slik at du finner den virkelige feilen ;)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

For å spørre litt annerledes...

 

Når kommer feilen da? Er det et bestemt program/spill du kjører når det skjer?

Hvilken temperatur har du på prosessoren?

Har du flere minnebrikker enn 1 brikke? Type minne?

 

Er det et spesielt program/spill kan det hjelpe å reinstallere programmet/spillet.

Er temperaturen på prosessoren for høy, kan dette også være en årsak.

Ulike minnebrikker kan også skape slike problemer.

 

Derfor er det en stor fordel å vite hvilken feilmelding du får. Det kan bli mye enklere å finne ut hva som er årsaken.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Akkurat den feilen ser det ut som at det er nettleseren som genererer. Men den skriver ikke hvorfor.

 

Har du kjørt windows update og lagt inn oppdateringene? Det kan kanskje hjelpe.

 

Men vi er jo ikke 100% sikre på at det er denne som oppstår når blue-screen kommer, eller? Hvis du ser på klokka neste gang det skjer så er du garantert hva som er problemet når du sjekker loggen.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Jeg og tror det er internett explorer som gjør det, i det siste har det vert ganske tregt her å surfe på nettet å IEXPLORER stopper ofte og slutter å svare, d er bare tregt å surfe, ikke å laste ned

Ok... Hvis det er iexplore.exe som er problemet ditt, kan du oppdatere windows på www.windowsupdate.com hvis dette ikke er gjort. Da får du kanskje byttet ut filen(e) som generer feil med nye versjoner og problemet forsvinner.

 

Ellers kan format bli siste utvei.

 

Husker ikke adressa til windows update men går du på linken jeg postet, tror jeg at den finner ut hvilket operativsystem du kjører automatisk.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Jeg og tror det er internett explorer som gjør det, i det siste har det vert ganske tregt her å surfe på nettet å IEXPLORER stopper ofte og slutter å svare, d er bare tregt å surfe, ikke å laste ned

Ok... Hvis det er iexplore.exe som er problemet ditt, kan du oppdatere windows på www.windowsupdate.com hvis dette ikke er gjort. Da får du kanskje byttet ut filen(e) som generer feil med nye versjoner og problemet forsvinner.

 

Ellers kan format bli siste utvei.

 

Husker ikke adressa til windows update men går du på linken jeg postet, tror jeg at den finner ut hvilket operativsystem du kjører automatisk.

 

Sveinl.

Jeg oppdaterer windows daglig så jeg tror ikke det løser problemet... er det da ingen annen utvei en å formatere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...