Gå til innhold

Stille Timing på Minne


AndersT2

Anbefalte innlegg

Dette er det spørt om tusen ganger før, men gidder ikke lete til jeg finner riktig svar.

 

Minne timingene har 4 nummer, hvem skal stilles opp og hvilken skal stilles ned for at det skal klokkes riktig. Det første vet jeg skal stilles ned, CL, men de andre vet jeg ikke.

 

Hvordan skal jeg stille der det står om 1:1 og 4:3, en liten kjapp forklaring hadde vært greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i følge CPUz, så er timingen 2.5-3-3-6.

 

Brikkene er Twinmos PC2100, begge på 512 MB. Så du skjønner kanskje hvorfor jeg vil klokke dem litt.

 

Har klokket prossessoren opp til 3097 MHz, og da ligger FSB på 590, og minne på 147.5 (blir da 295, standard er 266), vet ikke om det er mye mer å gå på, CPU tempen ligger å vipper på 56-57 grader.

Lenke til kommentar
Dette er det spørt om tusen ganger før, men gidder ikke lete til jeg finner riktig svar.

 

Minne timingene har 4 nummer, hvem skal stilles opp og hvilken skal stilles ned for at det skal klokkes riktig. Det første vet jeg skal stilles ned, CL, men de andre vet jeg ikke.

 

Hvordan skal jeg stille der det står om 1:1 og 4:3, en liten kjapp forklaring hadde vært greit.

For og få best ytelse så setter du timingane helt nede (2-2-2-5), men du treng eit meget god minne for slike stramme timings. Det er den første som har mest og sei CL, når du skal sette ned timingene kan det vere lurt og sette den siste hør og resten lav, kan gji bedre ytelse.

 

"Hvordan skal jeg stille der det står om 1:1 og 4:3, en liten kjapp forklaring hadde vært greit."

 

1:1 og 4:3 er ratioen på minnet:fsb. Dvs atte vist du har 1:1 så er mhz på minnet lik som fsb en, har du den på 2:4 er den halvparten av fsb en. Vist du kjører 1:1 så er fsb en og minnet synkronisert, det kan gji ein del bedre ytelse. Det er p.g.a mellom hver klokkepuls (CP) så må den stige eller synke, vist du har synkroniser så veit cpu en dette og ingen tid er tapt. Vist dem er usynconisert så mister du litt tid. Men vist du har ein cpu som kan klokkes mykje, mens ein ram som ikkje er så god så kan det vere bedre og ha dem usyncroniser. Du kan velge mellom høge timings eller høg mhz, amd system liker høgere timings og spil som Couter-strike. Ellers er det forøvereg bedre med høgere mhz. Disse timingsane er hvor raskt minne oppdaterer seg, vist du lurte på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...