Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2-dørs Saab 900


sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de er relativt sjeldne nå.

Kjører selv en saab 90-modell, firedørs. Veldig gode seter, sterke motorer og gode kjøreegenskaper på både vått, tørt og glatt føre (om enn noe myk fjæring) er stikkordene. Dessuten er de sikre til å være såpass gamle og motoren stopper aldri.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
Tror de er relativt sjeldne nå.

Kjører selv en saab 90-modell, firedørs. Veldig gode seter, sterke motorer og gode kjøreegenskaper på både vått, tørt og glatt føre (om enn noe myk fjæring) er stikkordene. Dessuten er de sikre til å være såpass gamle og motoren stopper aldri.

Det er vel mest sansynlig en sånn bil jeg kommer til å kjøpe, om en god stund (hvis jeg ikke vinner i lotto, og kan kjøpe meg en helt ny en). Hvordan er det med rust på SAAB?

 

Edit:

Opus, det der er voldtekt av en bil :p

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Det er altså overkommelig. *ønske seg en SAAB 900*

Ja, absolutt. En ting jeg glemte å si er at bensinforbruket er relativt høyt da minste motor er på 2 liter og 128hk. Ligger på en liter pr. mil i gjennomsnitt. Så det blir jo litt bensinutgifter, men til gjengjeld har man noen hester å koste på med :)

Må forresten trekke frem den kraftige støtfangeren, som aboslutt kan komme godt med de første vintersesongene. Det fikk iallefall jeg erfare da jeg skled inn i autovernet i fjor. Den eneste skaden var et knust blinklys og en liten skramme i lakken. Tror samme smellen med en bil som har lakkert "pyntestøtfanger," ville blitt ganske kostbar. Sånn sett er en god, gammel 900 ideel hvis man er redd for litt småbulking. Robust bil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...