Gå til innhold

Noen problemer ved bytte av kabinett og system


bOMS

Anbefalte innlegg

Hei, har noen problemer som jeg har kommet bort i og lurte på om noen kunne hjelpe meg?

 

Problem 1:

Hvordan flytte S-ata disker som er koblet opp i Raid til ny maskin? Det jeg lurer på er egentlig hva må jeg passe på for at de skal virke i den nye.

 

Problem 2:

Jeg har et nytt K8N-E Deluxe hovedkort og skal bruke S-ATA til boot disken min. Problemet er at man trenger en diskett for å legge inn drivere når man instalerer windows og de følger jo selvfølgelig ikke med på diskett når jeg fikk hovedkortet. Noen gode forslag til å løse det?

(dette problemet er løsbart med å flytte diskettstasjon til gammel maskin, installere windows der først for så å legge drivere over på diskett, men vil helst ungå det.)

 

Spørsmål 1:

Jeg har en Zalman kobbervifte og lurte på om man kan bruke cool'n quiet med den eller bør man bruke Asus Cool (eller hva det nå het). Er nemlig litt usikker på om Cool'n Quiet virker med annet enn orginalvifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, da har jeg i og for seg løst mitt første problem også. Men det innebærer egentlig bare flytting av filer over på noen andre harddisker, og er vel egentlig ikke det jeg hadde planlagt å gjøre.

Hvis noen har et tips eller to om hvordan man flytter harddisker i raid uten å gjøre feil tar jeg fortsatt gjerne imot tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...