Gå til innhold

Ut med Nero , inn med ?


Poldi

Anbefalte innlegg

Hallo'n der ute...

Noken som veit om ett brenneprog. som ein kan velge REKKEFØLGE på Mp3 filene ein brenner ( til Mp3 spilleren i bilen ).
Bruker ein Nero ( som forøvrig er ett ok brenneprog ) til å brenne data / mp3 kommer de alltid alfabetisk.
Ønsker å brenne etter andre kriterier ( størrelse / dato / lengde )
Er disse ønskene mine oppnålige ??? Endret av Poldi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CDBurnerXP PRO gjør jobben for deg. denne er også Freeware. (ja det står PRO) hehe. denne har de funksjonene du ber om.

 

lykke til.

Javel , kor e den fuksjonen ???

 

Nå har eg brent data ( mp3 ) sortert etter størrelse , men når platen er ferdig brent er det like forb..... alfabtisk....

 

Er det noen som har ett annet forslag ??

Lenke til kommentar
Bruker ein Nero ( som forøvrig er ett ok brenneprog ) til å brenne data / mp3 kommer de alltid alfabetisk.

Huff da.... har du tenkt på den enkleste løsningen... å rename filene og sette 01,02,03 osv. foran filnavnet?

 

Lær deg å tenk nytt ;)

 

Jeg ville ikke kuttet ut NERO, det er det beste programmet som finnes.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Bruker ein Nero ( som forøvrig er ett ok brenneprog ) til å brenne data / mp3 kommer de alltid alfabetisk.

Huff da.... har du tenkt på den enkleste løsningen... å rename filene og sette 01,02,03 osv. foran filnavnet?

 

Lær deg å tenk nytt ;)

 

Jeg ville ikke kuttet ut NERO, det er det beste programmet som finnes.

 

Sveinl.

Har du ein enkel måte å rename 200 mp3 filer ????

Endret av Poldi
Lenke til kommentar
Bruker ein Nero ( som forøvrig er ett ok brenneprog ) til å brenne data / mp3 kommer de alltid alfabetisk.

Huff da.... har du tenkt på den enkleste løsningen... å rename filene og sette 01,02,03 osv. foran filnavnet?

 

Lær deg å tenk nytt ;)

 

Jeg ville ikke kuttet ut NERO, det er det beste programmet som finnes.

 

Sveinl.

Har du ein enkel måte å rename 200 mp3 filer ????

i dos mener jeg det skal gå kjempebra.

 

Rename *.* #.*

 

Var det ikke noe sånt tro? Skyter litt fra hofta nå.

 

Eller du kan bruke excel. Skriv inn rename i den første kolonna, stasjonsbokstaven+slash (\)+katalog i den andre kolonna, dra nedover så alle 200 radene får det, lim inn kopierte filnavn i den tredje og SJETTE kolonna. I den fjerde kolonna skriver du 1 på rad 1 og 2 på rad 2 og drar nedover slik at de andre radene får 3, 4 osv. Femte kolonna lar du stå tom. Lagre som semikolondelt (SDV), godta alle feilmeldinger du får med positiv bekreftelse.

 

Så tar du de opp i notepad og velger erstatt på redigermenyen. Så skriver du inn ";;" i øverste feltet og ingenting i det andre feltet, så velger du erstatt alle. Når alle er erstattet velger du avbryt.

 

Så velger du erstatt på nytt og skriver ";" i det første feltet og et "mellomrom" (space) i det andre feltet, så velger du erstatt alle. Når alle er erstattet velger du avbryt.

 

Så endrer du filnavnet på sdv-fila til "filnavn".bat og kjører den ved å dobbeltklikke. Voila.... alle filene er nummerert alfabetisk og du kan brenne de i riktig rekkefølge ;)

 

Exceloperasjonen betinger at du har regionale innstillinger i kontrollpanel stilt til norsk.

 

Enkelt og greit ja? Dette er gjort på 5 minutter hvis du lærer deg det ;)

 

Edit: Jeg har aldri gjort dette før, men forsket det ut for deg på en halvtime. Nå som du har oppskriften, bør du greie det på minutter. Sortert får du nok ikke gjort i DOS, men i excel er det fullt ut mulig ;)

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...