Gå til innhold

Z-680 til hjemmekino?


Pug

Anbefalte innlegg

Jeg har siklet litt på Logitech Z-680 i det siste, og jeg lurer på hvordan dette settet funker som hjemmekinoanlegg?

 

Er det bare å koble det til DVD-spilleren min, også kan det brukes til alt mulig? Kommer høytalerne til å funke om jeg ser på TV også da, eller bare når jeg bruker DVD-spilleren? Hvor må de evt. kobles til om jeg vil at de skal funke til TV'en også?

 

Hva er den beste tilkoblingmåten til DVD-spiller? Coaxial? Optisk? Jeg har ikke peiling i det hele tatt...

 

Finnes det bedre alternativer som yter like godt til omkring 2000/2500?

 

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Z680 selv og dette fungerer utmerket til hjemmekino til mitt bruk, men det kommer nok litt ann på hvor stort rom du skal fylle med lyd.

 

DVD-spilleren kobler du til enten med optisk eller coax digital kabel og da får du kun lyd fra dvd. For å få lyd fra tv'en må du ha en TV med audio/lyd utganger og koble disse til Z680'en (endel TV'er har vanlig analoge lydutganger og disse kan du bruke). Dersom du har VHS-spiller kan du kanskje bruke denne som tv-tuner og ta lyd fra den dersom TV'en din mangler audioutganger.

 

Det spiller ingen rolle om du bruker optisk eller coax tilkobling (selv om noen hevder noe annet). Coax kan være litt greiere å ha med å gjøre (kontaktene sitter bedre og kabelen er ofte "mykere"), men siden ting stort sett er koblet fast opp, så er det ikke noe problem med optisk heller.

 

Jeg kjenner ikke til noen alternativer, men Logitech har vel kanskje kommet med en arvtaker til Z680 nå?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...