Gå til innhold

Linjeskift i .php- hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om <br> i dette tilfellet bruker som et linjeskift, og ikke en nødløsning for å få til noe layout så må man for all del IKKE prøve og gjøre det samme i css.

Selv om de fleste her (regner jeg med) bruker vanlige visuelle klienter så finnes det faktisk noen der ute som ikke gjør det.

 

Sjansen er nok ikke så alt for stor for at mange blinde kommer til å lese nettsiden din, men det er ikke noe poeng i å gjøre siden utilgjengelig om noen skulle komme innom den.

Lenke til kommentar

br er ikke ment til å simulere mellomrom mellom 2 elementer, og i dette tilfellet er det brukt som en nødløsning for å få til en layout. (Dersom jeg ikke har tolket det feil.) Det blir feil å sammenligne h1 med br, ettersom br ikke er et element med innhold.

 

Dersom koden er semantisk, står hurtigregistreringsskjemaet i fieldset, og "Registrer deg (Hurtigregistrering)" i legend. Da vil innholdet verken være utilgjengelig for blinde brukere eller brukere av visuelle nettlesere.

 

Findus: Jeg kan ikke på noen måte forstå at siden blir mer utilgjengelig for blinde dersom br sløyfes, eller har jeg misforstått utsagnet? :)

Lenke til kommentar

Latterportalen vil uansett ikke være veldig lesbar i en brail-browser/talegenerator.

Teksten i de forskjellige kolonnene kommer til å bli lest sakte, siden det tross alt er tabulærdata, og det leses vanligvis grundig og sakte.

 

Selvfølgelig, de mest moderne handycap-browserene har antagligvis en innstilling for tabulær-modus og design-modus, siden tabeller blir misbrukt overalt.

 

Jeg holder med satyrium her. br eksisterer ikke for å 'forfalske' mellomrom, bruk en bunnmargin på toppelementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...