Gå til innhold

X800SE - hvor mye kan jeg overklokke?


a_m_e_s

Anbefalte innlegg

Har en dell 8400, 3GHz, 1gb ram, X800SE (standard vifte)

 

Har innstallert ATi Tool og prøver ut "find max core speed" (eller no sånt).

Hvor langt kan jeg la den holde på? Default core på gpu er 425mhz. Jeg lot den kjøre en stund, og den kom opp i 540mhz, men gpu-temp lå bare på rundt 60-65 grader, er det så mye da? ,men så frosset plutselig "heat-up-process'en" og skjermen ble svart, og en restart av pc'n måtte til for å fikse det... (memory clock'en stod hele tiden på 351mHz som er default)

 

Når jeg åpnet ATi Tool igjen kom det en melding om at "crashed because og too high overclock?" og "last working clock speed: 540mHz".

er litt newb på det her, så noen pointers hadde vært fint.

 

 

hilsen a_m_e_s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det har jeg jo gjort da, og da kom den til 540mHz. jeg bare lurte på om det er "uforsvarlig" og om det er en grense jeg ikke bør gå over? kan feks kortet bli skadet av å kjøre for fort/bli for varmt? (hvor varmt er safe?)

Nå skal jeg være litt negativ, men det eneste du er 100% sikker på er at kortet er safe i default klokkehastighet. Alt over dette kan føre til problemer i teorien. Men sjansen er utrolig liten da. :p Det jeg mener å si er at du har ingen garantier, men at du mest sannsynlig vil merke om kortet er for høyt klokket før det skjer noe skade på det.

 

Som de sier over, prøv deg frem. hvis du kjører stabilt på 540, så ville jeg i allefall kjørt på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...