Gå til innhold

AMD eller Intel?


lars68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å spørre hvilken produsent som er best er helt meningsløst ved midnre du sier hva du skal bruke masinen din til.

 

Ellers blir det som å kåre "den beste bilen i verden" uten å vite hvem som skal kjøre den, hvor den skal brukes, hva som er vikitig å ha i den osv. I et tilfelle ville sikkert en traktor være best, mens i et annet tilfelle ville kanskje en boble vært beste uttelling for prisen.

 

Vær mer spesifik, så går det ann å gi et sakelig og nøyaktig svar. AMD og Intel har nemmelig prosessorer som er gode på forskjellige områder, og det finnes ikke EN type CPU som slår alle de andre på alle mulige områder. I så tilfelle var det jo lite vits i å lage flere typer til å begynne med...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

ok.. for å diskutere hvem som er best av Amd og Intel bør dere vite litt mer om prossessorteknologi en det dere sansyneligvis vet.

 

En fin måte og finne ut av hva som passer best for akkurat deg må være å lese tester hvor aktuelle Amd og Intel prossessorer er satt opp i mot hverandre i forskjellige aplikasjoner.

 

Spørr deg selv:

 

- Hvor mye har du og bruke på prossessor?

- Hva skal du primært bruke pc`n din til?

- Hvor høy ytelse trenger du?

 

Les tester og finn ut hva som passer deg.

 

Skal disse diskusjonene dukke opp hver gang intel/amd kommer med en ny prossessor? dumt spørsmål, det skjer jo uansett. :no:

Lenke til kommentar

Det hadde kanskje vært bedre å spørre hvilken CPU som er best og ikke hvilken produsent som er best.

 

Da ville jeg svart A64 med tanke på ytelse, stabilitet og ikke minst pris.

 

Skal du KUN bruke den til videoredigering så kanskje du ville velge en dyrere < 3GHz Intel CPU.

 

Når det er sagt så mener jeg at du må være ganske så pling i bollen visst du velger en 32bits CPU i dag, lite framtidsretta.

 

 

Husk, dette er mine personlige meninger.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...