Gå til innhold

Hvor mye "vær" tåler DSLR


Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Sparer for øyeblikket til et digitalt speilrefleks kamera.

Men noe jeg er litt redd for når jeg skal gå fra analogt til digitalt, er om jeg kan bruke et dslr på samme måten som et analogtkamera, eller om det er noen forholdsregler jeg må ta når det gjelder vær :hmm: .

 

Kan jeg for eks. bruke et digitalt kamera ute når det er tett tåke, yrer(småregner) eller når det snør? eller blir jeg da nødt til å ha kameraet i en tett pose el.l.?

 

Vil gjerne vite om dere har noen vellykete/mislykkete opplevelser med dslr i forhold til forskjellige (krevende)værsituasjoner.

 

Håper du kan fortelle hva du tørr å utsette kameraet for, eventuelle feil som har oppstått, og hva slags kamera du har/har testet.

 

MVH

MEI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte egentlig å høre om det var noen kameraer som tålte spesielt mye eller lite.

Jeg kommer nok til å kjøpe kamera for rundt 10000kr innen 3-4 månder, men jeg har ikke bestemt meg for hvilket kamera jeg vil ha i og med at det lanseres så mange nye modeller for tiden.

Innen jeg skal kjøpe kamera vil sikkert prisene på de (nå) nyeste modellene stabilisere seg, og kanskje også synke noe, for å være konkurransedyktige.

 

MVH

MEI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...