Gå til innhold

Smart SMS - Pyramidespill?


KjellV

Anbefalte innlegg

Jeg snakker med en hissig veninne på MSN akkurat nå. Hun maser mye om å få meg med i smart SMS slik at hun tjener seg noen kroner. Noen som har kunnskap om selskapet/leken/det det er?

 

For å quote litt MSN-prat:

 

 

Kristina sier:

ja.. eg ska forklara deg, for du e nødt te å bli med..... da e genialt skjønna du... bror min meldte meg inn. da e sånn at ein får mellom 2-4 reklamemeldinga på mobiltelefonen..desse får ein 1kr pr stk for å motta. viss ein verve fleire folk, vil ein få 25 øre for kvar mld dei mottar..og viss DEI verve igjen, vil ein få 25 øre pr mld som da leddet mottar...

 

ein får altso peng for kvar melding som folk tre ledd under deg mottar...

 

ein får mellom 2 og 4 meldinga per dag altså...

 

nei da e ikkje spel.. da e jo da so e poenget... dei so annonsere reklamane e dei so betala skjønna du.. heila greio går jo ut på at dei ska få ut reklamen sin...

 

da e jo berre et par gonga for dagen... og da e forresten ikkje begynt endå.. i mndskiftet sept/okt ska dei begynna.. men uansett: dei pengane du får, ligg inne på ein slags konto på ######.. når du har minst 200 kr, kan du overføra dei te bankkontoen din som vanlige penga.. og da e jo heilt gratis.. du får jo peng uten å gjera ein dritt.. eg kjenne kjempemånge so e med.

 

annonsøra betala deg for å lesa reklame...du treng jo ikkje lesa han eingong

 

åå, sånn tenke jo eg og, men når da har med reklame å gjera so e da jo ikkje for godt te å vera sant..

 

du kan i da minsta gå inn på www.######.no å lesa vel...?

 

 

 

Det virker jo lovende, og ligner jo ikke akkurat på noe pyramidespill (man skal ikke betale noe). Bortsett fra det at jeg ikke liker reklame og hater å få reklame-SMS så ser det jo greit ut. Er det "fremtidens" reklame? Eller får man bare betaling i begynnelsen og så kutter de ut betalingen og peprer oss med meldinger?

 

Summerer man sammen kan man vel si at mottaker blir betalt av utsenderen for å lese reklame. Utsenderen blir igjen betalt av firmaet som reklamerer.

 

 

Når noe virker for godt til å være sant, da er det det!

 

 

Edit: Ser at smart - SMS ble sensurert, har det vært oppe før og man har kommt frem til at hele greien er bullshit?

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste vil finne ut at spam på mobilen er møkk kjedelig. Annonsørene kommer til å betale 2 kr per melding, noe jeg nekter å tro kommer til å lønne seg. Og når annonsørene ikke vil mer går det ikke...

 

 

 

Edit: og "for godt til å være sant"? Dette kommer du ikke til å tjene nevneverdig med penger på...

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Man kunne faktisk tjent penger på det. "Mellom 2 og 4 SMS per dag" vil si:

 

Verver jeg 10 personer, og de verver 10 personer hver igjen får jeg per dag:

 

2 + 2 * 0,25 * 10 + 2 * 0,25 * 100 = 2 + 5 + 50 = 57,- per dag (114 kroner hvis alle får 4 SMS og ikke 2).

 

Ganger man dette med 365 dager blir det mellom 20805 og 41610 kroner i året. Er vel ikke sansynlig at man får totalt 110 personer under seg, men det er mulig hvis man går inn for det.

 

Nei, jeg prøver ikke å selge dette.

Lenke til kommentar
Man kunne faktisk tjent penger på det. "Mellom 2 og 4 SMS per dag" vil si:

 

Verver jeg 10 personer, og de verver 10 personer hver igjen får jeg per dag:

 

2 + 2 * 0,25 * 10 + 2 * 0,25 * 100 = 2 + 5 + 50 = 57,- per dag (114 kroner hvis alle får 4 SMS og ikke 2).

 

Ganger man dette med 365 dager blir det mellom 20805 og 41610 kroner i året. Er vel ikke sansynlig at man får totalt 110 personer under seg, men det er mulig hvis man går inn for det.

 

Nei, jeg prøver ikke å selge dette.

Enda en hjernevasket en :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke meldt meg på, og kommer ikke til å gjøre det heller. Prøver bare å skyte inn argumentene til veninnen min for å se hva dere sier. Hun som er hjernevasket (og sur på meg fordi jeg ikke blir med slik at hun kan tjene seg noen lusne kroner).

 

Fant ett halvt dusin tråder som handler om smart SMS, leser de og las tråden her dale til de evige jaktmarker.

 

Takker for at dere gikk mot dette, jeg vinner diskusjonen med veninnen :D

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt så har ikke "prossesen" med meldinger og slikt begynnt enda, og det koster vel noen få kroner å sende den første meldingen?

 

jeg tipper de dropper hele greia når mange folk har meldt seg på.

 

..jeg tror jeg har hørt at hele greia bare var et "prøve prosjekt" eller noe. og at det kansje ikke ble noe av det.

 

 

ikke meld dere på folkens! de som leder hele opplegget er på 17 og 20 år :thumbdown: det tyder KANSJE på at det ikke er helt seriøst.

Lenke til kommentar

det å få betalt for relevant reklame hadde jo vært et bra system, men når de blander in pyramidespill in i det.

 

den gjennomsnitlige bruker vil alderig tjene noe stort på det, noen som har mange venner og verver mange kan potensielt få en viss avkastning, det store spørsmålet er: kan man misbruke/lure systemet sån at man tjener penger

 

hvis nei: gidder jeg ikke være med, fordi det bare kommer til å være snakk om småpenger.

 

hvis ja: kommer systemet til å brytesammen fort!

Lenke til kommentar

Et reklamefirma kommer rett og slett ikke til å betale 2 kroner pr. melding de sender ut til en mengde fjortisser som bare kommer til å slette meldingen uten å lese den uansett... Uansett så finnes det jo tross alt billigere måter å reklamere på :)

 

Altså, dette er bare en sleip måte å få med masse folk på lovlige spam-lister som antagelig blir solgt videre etter at "prøveperioden" er ferdig, som nevnt tidligere...

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...