Gå til innhold

Hvordan ser dette oppsettet ut?


Anbefalte innlegg

Skal be Netshop sette sammen en pc for meg, og jeg har kommet frem til disse komponentene.

Den skal brukes som en allround "bundsjett" spillemaskin og vanlig kontor og surfing, ikke videoredigering.

Kommer nok til å spille både D3D og OpenGL baserte spill.

Maskinen skal i utganspunktet ikke klokkes.

 

Når det gjelder kabinett med strømforyning så står det mellom disse 3, og der kunne jeg trenge en anbefaling:

 

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board

Chieftec BX serie m/dør Sølv og blått - Kabinett m/360W BX-01SL-SL-BL P4 / AMD

Chieftec Matrix serie m/dør Sølv - Kabinett m/360W MX-01SL-D-U FW og USB

 

Resten (-harddisk, dvd og floppy):

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED

Gigabyte K8NS Pro nForce3 250 - ATX/GBLAN/SATA/Raid/8ch.LYD/Firewire

OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized - PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz

POV GeFORCE 6800 128MB Retail - 128MB DDR / 256-bit TV-out/DVI

 

 

Det jeg lurer mest på bortsett fra hvilket av de 3 kabinettene jeg bør velge er om noen av de øvrige komponentene vil bli flaskehalser, og om ytelsen på dette systemet vil være bra. Bør kanskje også nevne att pga oppløsningen på min LCD så vil jeg kjøre spill i 1280x1024.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AOpen H600B er fint å jobbe i, og har en knallbra PSU, men ELENDIG luftflyt. Desverre. Ingen vifte innganger i front, men i døra bare. Det er litt synd. Men det er både penere, og har en MYE bedre PSU enn Chieftech-towerne..

Så H600B er vel å anbefale..

Kommentar til oppsettet: Meget fint :)

Blir mange lykkelige timer med et slikt oppsett til en billig penge! ;) Hvis du har mulighet, så kan du jo kjøpe OCZ med 2-2-2-5 timings. A64 systemer liker stramme timings VELDIG godt!

Ellers bra! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for den fredriku. Det minnet du snakker om kommer på nøyaktig 800 kroner ekstra, og for den summen kunne jeg gå opp til en 3400+ prosessor. Tror du minnet vil gi mer ytelse for kronene enn den økningen på 200mhz?

 

Må ute med en 100-150k til en båtmotor i løpet av høsten så jeg kan ikke bruke all verden, men LITT har jeg å gå på ;)

Lenke til kommentar

Var i akkurat samme situasjon angående å velge en raskere Cpu eller raskere timings på minnet. Gikk for en raskere CPU og angrer ikke på det. Timing på minnet kan uansett strammes inn ganske mye med å øke spenningen. Har OCZ premier 2.5.3.3.6. som fungerer utmerket på lavere timings. Har dog ikke fått "lekt" meg så mye ennå :D

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

ja psu'en er definitivt kraftig og og jeg sysns den var meget stillegående, har ikke merket noe til varmeproblemer i kabinette enda men nå vet jeg ikke om amd athlom xp 3200+ blir så veldig varm heller. jeg synes det var ganske enkelt å montere i kanbinettet også så jeg har ikke no negativt å si om det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...