Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele på LAN dc hub


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har nettopp satt opp en LAN Dc++ hub.

Har 4 pc'er hjemme som jeg skal koble opp sammen.

 

Jeg fikk installert huben riktig og det går helt fint å connecte til den men når jeg skal connecte til de andre "users" pc'ene i huset kommer jeg aldri til.

 

Jeg bruker SMC 7004WBR trådløs men jeg bruker kabel.

 

Må jeg åpne noen porter eller noe slikt ?

Brannmur?

Vet da pokker jeg :p

 

Tror ikke jeg må åpne noen porter fordi jeg kom meg jo inn på huben, bare ikke de andre pc'ene.

 

Også når jeg prøver å koble meg til de andre pc'ene via windows dele programmet må jeg skrive inn et passord ? hmm :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under instillingene på dc-klientene (DC'en som er installert på de forskjellige maskinene - ikke dcservern), kan man velge mellom passiv eller aktiv user. En user som er passive kan ikke laste ned fra andre passive brukere. By default er dc satt til passive. Ergo er alle maskinene i dc-nettverket ditt passive.

Det du må gjøre, er å sette fast ip-adresse på alle maskinene, for deretter å skrive inn maskinens ip-adresse inn i "Active"-feltet under instillingene til dc. Altså, om pc1 har 192.168.0.1, skal denne ip-adressen stå under "Active" på dc-instillingene. Pc2 med 192.168.0.2 skal ha denne ip-adressen, osv...

 

..got it?

Lenke til kommentar

Ok drit i jeg fikk det til selv nå :)

 

Men jeg har et spørsmål til.

Jeg har en data her hjemme uten skjerm,

finnes det noen måte jeg kan koble meg opp å jobba på den dataen fra denne dataten ? :)

For eksemple "Fjernhjelp" på MSN men MSN er ikke det beste går jeg ut ifra. :no:

Endret av Claw_Server
Lenke til kommentar
Og adressa til lan-huben må inneholde portnummer.

 

f.eks lanserver:411

 

ellers kan ikke host koble til de andre brukerene...

Det er bare hvis du bruker noe annet en standardporten til DC. Hvis ikke, trenger du ikke skrive noe der.

Når det gjelder porten til Active-user, trenger man ikke skrive noe her så lenge det er lokalnett - for da er alle porter åpne uansett. Dersom du skal mot nettet en gang, må du definere en port, og åpne denne i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...