Gå til innhold

Plassering av ekstern HD


viper05

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det har så mye å si hvor du plasserer den. Hvis disken er dekket med metallkabinett har den vel en god skjerming mot det meste. Husk for øvrig at en harddisk som ikke er plassert i et eksternt kabinett står veldig nært både strømforskyning og andre komponenter, uten kabinettveggen mellom. Og det funker jo fint der..så jeg tror ikke det er en veldig aktuell problemstilling egentlig.

 

Mulig en CRT-skjerm kan levere noe stråling, men jeg tviler egentlig på at det har mye å si all den tid disken er innkapslet.

Lenke til kommentar
Min. 20 cm fra skjermen eller hvor du vil...

ehh :dontgetit:

Jeg stiller meg kritisk til det utsagnet jeg eier en Maxtor OneTouch 250 GB den har jeg stående intill ViewSonic 17" LCD skjermen min, med en avstand på rundt 4-5 cm. Har ikke merket noe problem med disken, siden jeg kjøpte den. Men som jeg sa jeg stiller meg kritisk, sier ikke at du tar feil, bare vil komentere at Maxtor sin OneTouch serie, har ganske robust aluminiums kabinett, på den annenside er det fult mulig at andre eksterne disker, med plast kabinett kan påvirkes av skjermen, dog jeg har ikke tenkt å utale meg om dette fordi jeg hverken har de tekniske eller pratiske kunnskaper om en slik situasjon som dette. ;)

Endret av BlueMoon
Lenke til kommentar
Min. 20 cm fra skjermen eller hvor du vil...

ehh :dontgetit:

Jeg stiller meg kritisk til det utsagnet jeg eier en Maxtor OneTouch 250 GB den har jeg stående intill ViewSonic 17" LCD skjermen min, med en avstand på rundt 4-5 cm. Har ikke merket noe problem med disken, siden jeg kjøpte den. Men som jeg sa jeg stiller meg kritisk, sier ikke at du tar feil, bare vil komentere at Maxtor sin OneTouch serie, har ganske robust aluminiums kabinett, på den annenside er det fult mulig at andre eksterne disker, med plast kabinett kan påvirkes av skjermen, dog jeg har ikke tenkt å utale meg om dette fordi jeg hverken har de tekniske eller pratiske kunnskaper om en slik situasjon som dette. ;)

Er bare det at der er noen utrolig kraftige magneter inni en HD og alle vet hva som skjer når du setter høytalerene dine helt inntil en CRT skjerm..

Var bare derfor jeg skrev det..

Med LCD så har du ikke dette problemt da...

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...