Gå til innhold

Konica Minolta DiMAGE Z3-eier?


Anbefalte innlegg

De som eier et Konica Minolta DiMAGE Z3 bør følge med fremover. Det ryktes at ny firmware, versjon 1.02, blir lagt ut rundt 21/9. I tillegg er det rykter om mulig tilbakekalling på kameraer i butikker:

 

"New Firmware 1.02 is out!!!!!!!!!!!!

 

A consumer reported that his newly replaced Z3 today has firmware 1.02.

--- http://www.kakaku.com

 

KM is calling Z3 back from shops and replacing firmware.

--- http://www.kakaku.com and 2ch BBS (Japanese)"

 

Se disse trådene:

dpreview

dpreview

Endret av erikbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer info har kommet:

"Information from Users:

 

Firmware 1.02 will be on KM's HP on 9/21 afternoon.

 

Upgrads are...

1) Bandings

2) System errors and freeze in continuous capture mode

3) Clock delay

4) 600MB threshold with 1GB SD card

 

 

However, a few users are already reporting clock delay even though they have a new Z3 with 1.02j. Looks like we can't expect too much improvements with 1.02.

"

 

Kan altså se ut som de dessverre ikke greier å løse klokkeproblemet med ny firmware. KM sier selv feilene ikke gjelder alle kameraene, men dette er foreløpig litt usikkert. Dårlig kvalitetskontoll på den nye fabrikken i Kina kanskje?

Endret av erikbe
Lenke til kommentar

Jeg var veldig happy med mitt kamera i nesten 2 uker. Da kom problemene, 1 HOT pixel på CCD'en, kamera hangups på manuell fokus og på seriebildetagning. Ser ut til at jeg må spise i meg en del av lovordene jeg har kommet med før dette inntraff. Kameraet er sendt tilbake og jeg må ta et valg i morgen på om jeg vil ha et nytt kamera, få det reparert eller heve kjøpet. Er et vanskelig valg, for jeg likte faktisk kameraet, for jeg opplevde ikke noen clock delay, ei heller problemer med bandings, horisontale linjer. Så valgets kvaler er:

* Bør jeg satse på å få et nytt kamera og innstallere firmware 1.02 selv?

* Klarsignal til reperasjon, få en ny og plettfri CCD, ferdig oppgradert firmware?

* Heve kjøpet og glemme at jeg noen gang har eid et KM Dimage Z3?

 

Kom gjerne med synspunkter! For da dette inntraff strøyk jeg meg med en gang av ei venteliste på Canon Eos 20D (en lærer av sine feil). Heretter skal jeg aldri kjøpe et kamera før det er blitt grundig testet og mange erfaringer fra andre personer er gjort.

 

Hilsen P. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har med stor interesse lest alt jeg har kommet over om Z3 på diverse nettsteder. Jeg hadde bestemt meg omtrent 95% for å bestille et Z3, men ombestemte meg etter å ha last endel brukererfaringer på diverse fora samt at jeg ikke synes bildene jeg fant tatt med Z3 var særlig imponerende. Venter med spenning på om KM får ordnet med problemene på et ellers fristende kamera.

 

Nå står valget mellom Panasonic FZ3 eller Canon S1IS. Den nye Nikon 4800 kan kanskje også komme i betraktning tross at den mangler stabilisator og har litt mindre zoom, da den ser ut til å kunne passe godt for meg som ikke er altfor opptatt av å kunne ha manuelle instillinger dersom automatikken fungerer bra.

 

Panasonic FZ3 er foreløpig øvert på shortlista mi, men jeg skal følge med noen uker til før jeg bestemmer meg.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...