Gå til innhold

3D-problemer med 9800 pro


bakrull

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny PC:

 

* MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754

K8T800,SATA/ATA,GbLAN,ATX,LYD Demo

 

* Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM-Demo

 

* AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz

Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

* TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

* Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB

AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

 

* Chieftec BX Tower m/dør Sort

Kabinett 360W PSU

 

 

Har innstalert det som er av chipset, grafikk og andre drivere. Problemet er at i alle tre spillene (CS, UT, Manhuter) som jeg hittil har prøvd, så skjer en av to ting etter en liten stund:

Enten avsluttes spillet, med en eller annen feilmelding (vanlig windows-feilmelding).

Eller så starter PC'n på nytt.

 

Har på følelsen av at det har med grafikkortet, men hva det er aner jeg ikke.

Så i ettertid at jeg ikke har valgt noe sjakktrekk med MSI/twinmos, så kanskje kan problemet ligge der. Hjelper det med en biosoppdatering ?

Cpu ligger på rundt 40 grader idle og 47 stress. Det samme gjør systemet.

 

Takk for svar :ermm:

 

/edit/ Glemte å si at jeg også har fått bluescreen med irq_not_equal eller hva det står.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Endret av bakrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk ikke med noen driver med hovedkortet, ettersom det var demo, men jeg har innstaler disse driverne:

 

* via_hyperion 4 in 1_v453v

* ATI Radeon DNA-drivers 3.0.4.9 (har også prøvd de som fulgte med på cd'n)

* Athlon 64 Processor driver

* Sata-, raid- og landriverne til hovedkortet

* directX 9.0c (den siste iaff)

 

 

Kommer ikke på å ha lagt inn noe mer, men har prøvd en del forskjellige gfx-drivere uten hell.

Kan det være at psu er gåen ?

Lenke til kommentar

Det ble litt bedre, spesielt i CS, som ikke har hengt seg etter at jeg slo av VPU recover. Men fortsatt så låser PC'n seg i bla. Manhunt, og jeg er nødt til å restarte den mauelt. Når den da starter opp igjen, får jeg opp "Skjermdriverne til 9800pro ser ut til å gjøre systemet ditt ustabilt" i en slik windowsfeilmelding.

Har også satt ned hastigheten til 4X AGP, men det hjalp ikke.

Frykter sterkt for at det er rammen om skaper problemet.

 

Noen flere som har noen tips å komme med ?

Lenke til kommentar

Har nå lest en god del rundt om kring, og det ser ut til at det er rammen som ødelegger for meg. Tar å sender inn brikkene i morgen, og bestiller noen av en annen type.

Vil denne rammen fungere bedre ? Den står iallefall listet opp som tilbehør på hovedkortet mitt på komplett.no:

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

 

Utviklet seg til et minneproblem, så tilgi meg at posten ligger under skjermkort :roll:

Lenke til kommentar

Har du kjørt MBM5 på 1s intervall (med auto logging ved kortest mulig intervall) for å sjekke at der ikke er store variasjoner i V railene dine?

 

11.85V høres ikke så ille ut, men dersom det er idle, kan du fort ha ett problem når du kjører systemet hardt (CPU, hdd og skjermkort jobber samtidig).

 

På den annen side, du bør ikke stole blindt på hva slike sensorer sier, men dersom V levels varierer mye har det lite å si om utgangspunktet er bra. Jeg vil tro 12V railen din ligger nermere 12V (i mitt tilfelle viser hovedkortet`s sensorer 11.8V, men i realiteten er railen på 12.05 - 12.15 (felles 12V rail på drev og hovedkort med Digital Doc 5 tilkoblet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...