Gå til innhold

noen som har MSI K8N NEO2 s939 her?


GRendal

Anbefalte innlegg

hei! noen som har dette hovedkortet? MSI K8N NEO2 :dontgetit:

vil gjerne ha litt hjelp for å få opp IDE-controller bus speed lock så jeg ikke herper IDE kontrolleren.

i tillegg vil gjerne vite hva jeg skal sette AGP speed, fastwrite, agressive timings,

sånne Bios innstillinger. :dontgetit:

vil gjerne vite hva som skal være enabla, disabla, auto osv, så jeg ikke ødelegger PCen min som jeg har slitt så lenge for å få råd til :cry:

 

tusen, tusen takk hvis noen gidder å bruke 3 minutter i bios på å sjekke og skrive en liten liste til meg :innocent:

 

God helg alle sammen :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eyh

Kjører en amd 64 3500+ s939 på et msi neo2 platinum hovedkort

crutial ballistix 4000 ram

 

kjører for tiden på 2500mhz ,ddr 500, @ 2.5-3-3-6 timings, 2.8v på ramen, 10x cpu multiplier, 1.65 v på cpu, agp clock på 68mhz for å aktivere agp lock, 4x htt multiplier,

kjører dønn stabilt på stock kjøler, klokker ikke mere før jeg får nye vannkjølingssettet.

 

til dere som har problemer, det dere må tenke på , er at hypertransport busen ikke må overstige 1000mhz, med for mye, feks, 250fsb og 4x htt multi vil gi 1000 mhz på ht busen, som vil gi 2000 mhz effektivt , 200fsb, 5x vil gi 1000, så multiplierne har mye å si, tenk også på timingsa på ramen, og at ramen trenger mere volt på høyere klokking, og ikke minst, sett agp bus clocken til 68mhz, ellers tryner systemet pga at agp kortet detter ut.

 

mere detaljert review av msi neo platinum og ballistix ramen kommer snart

Endret av hazze
Lenke til kommentar
Eyh

Kjører en amd 64 3500+ s939 på et msi neo2 platinum hovedkort

crutial ballistix 4000 ram

 

kjører for tiden på 2500mhz ,ddr 500, @ 2.5-3-3-6 timings, 2.8v på ramen, 10x cpu multiplier, 1.65 v på cpu, agp clock på 68mhz for å aktivere agp lock, 4x htt multiplier,

kjører dønn stabilt på stock kjøler, klokker ikke mere før jeg får nye vannkjølingssettet.

 

til dere som har problemer, det dere må tenke på , er at hypertransport busen ikke må overstige 1000mhz, med for mye, feks, 250fsb og 4x htt multi vil gi 1000 mhz på ht busen, som vil gi 2000 mhz effektivt , 200fsb, 5x vil gi 1000, så multiplierne har mye å si, tenk også på timingsa på ramen, og at ramen trenger mere volt på høyere klokking, og ikke minst, sett agp bus clocken til 68mhz, ellers tryner systemet pga at agp kortet detter ut.

 

mere detaljert review av msi neo platinum og ballistix ramen kommer snart

TUSEN takk! du er mannen! kan du fortelle hvilke ting du skrudde disabla\enable i Bios? :dontgetit:

Lenke til kommentar

timingsa på ramen @ 2500 mhz 10x multiplier, og4x htt er 2,5-3-3-6

agressive timings = disabled

Optimized = manual/disabled

vcore = 1.6v

vdimm(ram volt) = 2.8

cpu multiplier = 10x'

htt = 4x

fsb = 250 mhz

 

dette er med ramen i dual channel mode, veit ikke om disse instillingene er optimale , har ikke testet så mye , siden jeg fortsatt venter på annen kjøling enn stock vifta.

veit også at serial port 1 og 2 detter ut når du passerer rundt 233 fsb. så bruk 3 og 4, sett agp mhz til 68 så den blir locked, så slepper du å ødelegge skjermkortet:D

skal kjøre litt andre tester om par dager, skal poste resultatet, men dette er hvertfall høyeste stabile clock foreløpig på stock vifta, har hatt stress tester på ram og prosessor stående i 8+ timer, og ingen feil eller kræsj foreløpig.

Lenke til kommentar

sorry for dobbel post, har ikke sett noe om ide kontroll busen, tror dette inngår i hypertransport busen, kan godt hende jeg tar helt feil her,, siden jeg ikke har satt meg 100% inn i dette hovedkortet enda, men jeg har ikke satt på noe ide lock, så hvis det er en, så legger den seg inn ettersom du klokker, som sagt, min kjører på 250 fsb, og kjører stabilt, merker ikke noe på diskene

Lenke til kommentar

Stemmer det du sier. Jeg kjører ett tett på identisk oppsett, bare at jeg kjører OCZ3500EB. SATA kontakt 3 å 4 funker ( de over AGP slot ) men SATA kontakt 1 å 2 har ikke lås. Jeg kjører ett PCI SATA kontrollerkort på 2 av SATA diskene mine. Jeg kjører AGP på 67, å den er da også låst.

 

Kjører nå

 

2.5GHz ( 10x250 4x HTT )

RAM går som 500MHz @ CL.3 -2 -2 -11

vcore = 1.65v

vdimm(ram volt) = 3.4

 

Har vært i Windows å lekt meg litt på 2.6GHz også, men da begynner PowerSupply'en min å streike. Ny OCZ520Watt er på vei, så får vi se om jeg får noe mer ut av det da.

Lenke til kommentar

jepps, venter på nytt psu jeg også, har 3 disker, dvd brenner og mange vifter i kabinettet, så chieftech 340w blir litt lite, spes når jeg skal opp mere på ram volten, og prosessor volten, og siden det nye skjermkortet som er på vei krever ca 100w ,så må jeg nok ha no 520w jeg også, testa å komme meg inn på 2.6 jeg også, funker uten brennern, og uten den ene harddisken, :D

 

får se hva som skjer med nytt psu

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...