Gå til innhold

Ny LCD sjerm. Vurderer noen forskjellige.


cyberho

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenker jeg bestiller meg en ny LCD skjerm i dag , ville derfor bare forsikre meg om at jeg gj0r det riktige valget. Jeg har en del penger som jeg skal bruke paa LCD saa derfor lurte jeg paa om denne skjermen ikke er fullt saa bra som denne. ?

Hvis det er noen andre LCD skjermer som jeg burde vurdert er det bare aa si ifra.

Endret av cyberho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer test av BenQ 937 i løpet av neste uke på hw.no! Så det er bare å holde tunga rett i munne og penga varme på kontoen til vi får dommen :dribble:

 

Jeg vet ikke om de har tenkt å teste Viewsonic 910. Har spurt de om de ikke kan teste begge da de er forholdvis like i spesifikkasjoner og pris, og ett meget sannsynlig alternativ for oss vanlige mennesker som ikke er blitt sitat:

 

" bortskjemt :thumbdown::mad: med 20" skjermer"

 

som koster 8000,-+++. Synes at det er litt teit at anmelderen skriver dette i en anmeldelse av en 19" og bruker det mot skjermen. De fleste har ikke råd til en 20" :hmm:

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag mener du at benq er best? greit at den kanskje er det, men gjerne kom med noen detaljer og bevis på at den er best. Jeg har ingenting imot at den er best men jeg lurer på hvorfor den er bedre. Det er ikke alltid at det du mener er best er det som passer en annen. Folk bruker pc'er til mange forskjellige ting. Benq har laver responstid og er tco03 godkjent men det betyr ikke nødvendigvis at den er bedre. Så hvorfor er den bedre?

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag mener du at benq er best? greit at den kanskje er det, men gjerne kom med noen detaljer og bevis på at den er best. Jeg har ingenting imot at den er best men jeg lurer på hvorfor den er bedre. Det er ikke alltid at det du mener er best er det som passer en annen. Folk bruker pc'er til mange forskjellige ting. Benq har laver responstid og er tco03 godkjent men det betyr ikke nødvendigvis at den er bedre. Så hvorfor er den bedre?

Vi må ta forbehold om at spesifikasjonene er riktige. Uansett er TCO03 en enorm fordel fordi den stiller høyere krav til skjermen (dette omhandler blant annet antall døde pixler, kan ikke helt tallene, men 03 har betydelig strengere regler på dette enn 99).

 

Dersom du SER på skjermene, ser jo Viewsonicen mer snaxy ut, men Benqen har innebygd strømtrafo, og DVI-kabel er inkludert i pakken, noe som med Viewsonicen koster 200-300 ekstra.

Link til tråd om BenQ

Link til tråd om Viewsonic

Lenke til kommentar
Vi må ta forbehold om at spesifikasjonene er riktige. Uansett er TCO03 en enorm fordel fordi den stiller høyere krav til skjermen (dette omhandler blant annet antall døde pixler, kan ikke helt tallene, men 03 har betydelig strengere regler på dette enn 99).

TCO-developement driver med ergonomi, ikke andre specs. Hovedforskjellen på TCO99 og TCO03 for LCD er at det er skjerpede krav til kontrast mellom bilde og ramme. For mørke rammer blir altså ikke TCO03-sertifiser.

 

Hvis du har lest noe om pikselfeil håper jeg du kan referere til et kapittel, for det er av stor interresse her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...