Gå til innhold

Nettbutikk sender demovare/returvare som ny


Anbefalte innlegg

Bestilte meg nylig en skjerm fra en nettbutikk. Hentet skjermen i dag, og det er innlysende fra første stund at dette er en demovare/returvare. Ytre forpakning er klønete teipet igjen, innholdet er mangelfullt, kabler mangler, cd'er ligger løst uten cd-sleeve, manualer er krøllete, og ikke minst: skjermen har døde pixler.

 

Hvordan er det mulig for en nettbutikk å være så dumme å sende noe slikt som nyvare? Tror de forbrukere er idioter? :thumbdown:

 

Enig med de som sier at angrefristen er lett å misbruke av forbrukere, men med slike leverandører så priser jeg meg lykkelig over at den er der.

 

Nevner ikke navnet på butikken siden jeg har sendt klage og ikke hørt tilbake enda, fint hvis dere som gjetter hvilken butikk det dreier seg om ikke røper navnet før de har fått en sjanse til å svare. Regner med skjermen bærer straka veien tilbake under angrefristen, men jeg er spent på å høre hva de har å si til sitt forsvar. :hmm:

 

Lars

- NOT a happy camper-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan forstå at du ikke vil ut med hvilken nettbutikk det er snakk om enda.

 

Dette er sykt, har hørt at slikt har hendt flere ganger, feks komplett som har sendt ut harddisker med innhold på osv.

 

De må jo tenke på forbrukeren også, folk er jo ikke så dumme at de ikke går videre med noe slikt. kunne kanskje gått greit med meg om skjermen var helt som ny, og ingen mangler. men de gikk alt for langt med deg.

Lenke til kommentar
De må jo tenke på forbrukeren også, folk er jo ikke så dumme at de ikke går videre med noe slikt.

Folk er dumme, derfor prøver de seg.

Sleipt, men slik er det.

 

Men når det er sagt så er vi forbrukere veldig sleipe også:

Vi bruker ofte angreretten og det taper nettbutikkene utrolig mye på.

Det har også blitt veldig vanlig i dag å bygge PC-en selv.

Ofte er det folk med liten erfaring som bygger PC-en, så øddeleger de en komponent og får tilbake ny vare...

Lenke til kommentar
Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt.

 

Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"... :hmm:

 

Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der. :thumbup:

 

Lars

Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm.

Lenke til kommentar
Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt.

 

Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"...  :hmm:

 

Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der.  :thumbup:

 

Lars

Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm.

Det kan jo være fordi det faktisk er denne butikken? :ermm:

Lenke til kommentar
Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt.

 

Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"...  :hmm:

 

Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der.  :thumbup:

 

Lars

Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm.

Det kan jo være fordi det faktisk er denne butikken? :ermm:

Nemlig, men da kan han jo si det så man slipper å spekulere. alternative kunne han latt være å nevne episoden før han var klar til å si hvem det var.

Lenke til kommentar
Kommer til å poste navnet på butikken når de har gitt meg svar, på godt og vondt.

 

Det er "en av de større", men ikke "en av de store". Blir vel mer en blant "The Usual Suspects"...  :hmm:

 

Siden Komplett ble nevnt med navn så kan jeg si at det ikke er dem, og har så langt bare bra erfaring fra kjøpene jeg har gjort der.  :thumbup:

 

Lars

Netshop ble også nevnt uten at du utelukket at det var den. Det bør du gjøre så ingen mistenker denm.

Ser ikke ut til at det er oss, har ikke noen med det navnet som har handlet noen skjerm. Men uansett; på vegne av bransjen må jeg si at jeg ikke kan tenke meg noen ville gjort noe slikt med vilje så det må jo være en glipp. Er fort gjort slikt altså, kan være nok at to nokså like varer med forskjellige varenr står ved siden av hverandre og noen plukker feil.

Lenke til kommentar

Nettbutikker som gjør slikt bør uten unntak henges ut. Det kan hende uhell med de beste, men hvis klagene ofte retter seg mot en eller flere butikker så gir det en pekepinn. Det viser seg gang på gang att det ikke nytter å klage til noen av dem før de blir hengt ut. Når det er sagt, så bør også nettbutikkene som blir feilaktig uthengt forfølge saken rettslig mot de som gjør det.

 

Er man ikke sikker på om butikken har gjort noe galt, men bare har en vag misstanke så bør man ikke si noe på ett slikt forum før man er sikker.

Lenke til kommentar
sjanse til å svare. Regner med skjermen bærer straka veien tilbake under angrefristen, men jeg er spent på å høre hva de har å si til sitt forsvar. :hmm:

 

Lars

- NOT a happy camper-

ADVARSEL!

 

IKKE bruk angrefrist i tilfeller som dette.

 

Dette er ikke snakk om angring, men om reklamasjon.

Du har ikke fått den varen du betalte for.

 

En viktig forskjell er at du har krav på ny vare / heve kjøpet UTEN å betale porto når det er reklamasjon.

Lenke til kommentar

Skal ikke la dette bli noen diskusjon mellom nettbutikkene, men er fullstendig enig i konklusjonen fra våre venner i Netshop: Dette er neppe noe bevisst svindel, men mer sannsynlig et uhell/bommert.

 

Forsvarer overhodet ikke at det har skjedd og hadde vært rimelig forbannet som kunde, men tror ikke at noen nettbutikker er så dumme at de gjør slikt med vilje.

Lenke til kommentar
Nettbutikker som gjør slikt bør uten unntak henges ut. Det kan hende uhell med de beste, men hvis klagene ofte retter seg mot en eller flere butikker så gir det en pekepinn. Det viser seg gang på gang att det ikke nytter å klage til noen av dem før de blir hengt ut. Når det er sagt, så bør også nettbutikkene som blir feilaktig uthengt forfølge saken rettslig mot de som gjør det.

 

Er man ikke sikker på om butikken har gjort noe galt, men bare har en vag misstanke så bør man ikke si noe på ett slikt forum før man er sikker.

Voldsomt drastisk det må være da... hva med å ringe butikken og høre om de har en løsning først??

Lenke til kommentar

Må si at jeg er imponert over Netshop og Komplett som svarer kunder i dette

forumet.Dere scorer mye ved å gjøre det.Har stort sett bare handlet hos Komplett

og PS data og er meget fornøyd.Men så har jeg ikke hatt behov for å retunere

noe.Jeg må vel være den eneste her på forumet som ikke har retunert noe.

Endret av Raper
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...