Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN med 2 laptops, ustabilt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har følgende gateway i hjemmenettverket mitt:

 

3com OfficeConnect Wireless Access Point 802.11g

 

Jeg har brukt denne gateway med 1 bærbar pc i flere mnd nå med mac og WEP encryption. Har også andre pc'er som er tilkoblet med tp.

 

Problemet er at jeg har fått meg en ny laptop, og benytter den i hjemmenettverket. Men jeg opplevde at jeg faller ut hver 4 min ut av nettverket. Dermed prøvde jeg å legge inn sp2 og dette løste problemet for mitt vedkommende.

 

Men nå faller den andre bærbare pcen med samme tidsintervall. Men den pcen har jo aldri hatt problemer med nettverket tidligere. Så hvorfor skal den være ustabil nå?

 

Akkurat nå kjører jeg kun med mac filtering, og har skrudd av WEP. Har ikke opplevd noen problemer. Men vet dere hva som kan eventuelt gjøres for at begge pcene skal kunne være på wlan med encryption?

 

Jeg har de nyeste drivere på begge pc'ene, og wlan kortet på pcene er av b/g typen.

 

Takk på forhånd....

Endret av DevianX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...