Gå til innhold

Omtale av Locomotion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ganske bra å få 9 i totalvurdering når det får 9-3-4-7-9 :p

 

Men har spillt demoen og den var jo selvfølgelig ikke på nær så bra som TTD, men det er utrolig bra lagd, spesiellt med tanke på at det hovedsakelig er en person som har laget spillet.

 

Likte ikke helt bygge måten, men det er jo en smaksak.

Totalvurdering er ikke noe du kan regne ut av delkarakterene, det blir derfor feil å tenke som du gjør nå. Den grafiske karakteren er den laveste, men det er over hodet ikke noe som oppfattes som en svakhet når man spiller. Måten du bygger på blir du vant til, den har faktisk noe for seg også. Langt flere deler å holde styr på her enn i TT. Demoen burde forøvering vart lenger, den gir ikke noe rettferdig inntrykk.

Lenke til kommentar

KONGE omtale Kristian. Herlig å lese. Og det var jo da også fordi spillet også er FANTASTISK.

 

Personlig savner jeg også muligheten til å starte et custom-map uten computers, for så å bestemme selv senere uti spillet når de skal komme inn, og fjerne dem etterpå, noe jeg syns dere burde nevnt. Uansett, spillet er vannvittig bra :)

Lenke til kommentar
Hehe, ganske bra å få 9 i totalvurdering når det får 9-3-4-7-9 :p

....

Totalvurdering er ikke noe du kan regne ut av delkarakterene, det blir derfor feil å tenke som du gjør nå. Den grafiske karakteren er den laveste, men det er over hodet ikke noe som oppfattes som en svakhet når man spiller. Måten du bygger på blir du vant til, den har faktisk noe for seg også. Langt flere deler å holde styr på her enn i TT. Demoen burde forøvering vart lenger, den gir ikke noe rettferdig inntrykk.

hehe, tenkte egentlig ikke der, jeg er forøvrig HELT enig med den måten du tenker på.

Kanskje skifte navn fra total til helhetsintrykk.

 

Slipper du slike tåpelige inspill fra slike som meg :p

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Sikkert vanskelig å skrive en objektiv omtale av et spill av denne dimensjonen, men jeg synes Aasgård har klart det på en suveren måte.

 

Spillet virker for øvrig helt genialt, selv om jeg savner subsidiene, bestikkelsene og oppkjøpene. Det går som ei klokke, og det er alltid noe nytt å gjøre på brettene. Kunne kanskje vært greit å kunne slå på konkurrenter underveis, hvis det ble for kjedelig, men foreløpig har ikke jeg funnet noe behov for det i alle fall.

 

God omtale, godt spill. (=

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i vurderingen av Locomotion. Spillet har alt som gjorde TTD til det det er, i tillegg til en del ekstra elementer og forbedringer.

 

Grafikkmessig syntes jeg spillet fungerer utmerket i oppløsningen 1280x1024.

 

Det eneste negative jeg kommer på i farten, er at konstuksjon i forbindelse med store byer og andre steder hvor det er vanskelig å komme til, kan bli veldig uoversiktelig. Spesiellt når man bygger under bakken. Kombinert med at høyre musetast benyttes både til å rive bygninger og velge spor man vil bygge videre på, er dette veldig uheldig.

 

Alt i alt vil jeg si at spillet helt klart lever opp til karakteren det har fått her på gamer.no. Utrolig artig for oss transportentusiaster.

 

Post gjerne dine bilder av spillet, eller spør om noe du lurer på i Den store Locomotion- og Transport Tycoon-tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

par ting som skurrer i Locomotion:

 

-I 2004 burde grafikken ha fått mer overhaling enn den har gjort. Spillet ser ut som et ren kopi av TTD kun med nye kjøretøy og nye animasjoner (i low rez). Skuffende.

 

-Mangel på "generate random landscape" brett. Alle brett har et mission noe som er litt teit iforhold til det gamle TTD hvor man hadde 100% frie tøyler.

 

-Interfacet er akkurat lik Rollercoaster Tycoon serien. Dette er ikke nødvendigvis negativt, men for oss som har sittet utallige timer med RCT 1 og 2 så kjenner vi igjen både vindudesign og lyder fra f.eks knappetrykking. Dette er litt skuffende.

 

-Plassering av nye kjøretøy. Det finnes ikke lenger "et hus" hvor biler, tog etc. "dukker opp i", man plasserer dem isteden direkte på skinnene/veien osv. Dette fremmedgjør Locomotion fra TTD. Dog, greit nok når man blir vant til det.

 

-Par små "funksjons-interface" kollisjoner. Bl.a når man kjøper tog og ønsker å kjøpe X antall vogner, er det ikke mulig å trykke på en stasjon samtidig for å se hvor mye ressurser fabrikken (etc.) produserer (for å kjøpe antall vogner heretter). En blir nødt å lukke "bygg et kjøretøy" vinduet før dette blir mulig. Tungvint, selv om hotkeys er med på å minke denne ergelsen.

 

-Mangel på å kunne legge inn egen musikk. TTD musikken var jo en klassiker, og jo nærmere man kommer originalen jo bedre synes undertegnede.

 

Men overser man disse punktene er jo Locomotion et bra spill. Dog ikke mer enn 7 i min karakterbok.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Det beste med Locomotion er den fantastiske grafikken. Sylskarpe teksturer, vanvittige spesialeffekter og et levende og meget detaljert landskap.

 

øh, har vi i det hele tatt spilt samme spill?

hvis du hadde lest neste setning også hadde du skjønt hva han mener...

 

 

en ting jeg savnet i artikkelen er screenshot av trikkene... må vel bygge en selv for å se en :)

Lenke til kommentar
Det beste med Locomotion er den fantastiske grafikken. Sylskarpe teksturer, vanvittige spesialeffekter og et levende og meget detaljert landskap.

 

øh, har vi i det hele tatt spilt samme spill?

Neste setning: "Ja, jeg tuller." :)

 

For øverig en meget genial måte å oppsummere grafikken på :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
-Mangel på "generate random landscape" brett. Alle brett har et mission noe som er litt teit iforhold til det gamle TTD hvor man hadde 100% frie tøyler.

Man har muligheten til dette under 'scenario editor'. Det gir flere muligheter, men er litt mer tungvint.

 

En patch for å rette opp i problemene med 'reliability', og kanskje et par andre småting hadde vært ønskelig. Gjerne også mulighet for å bygge jernbane på 'gamlemåten'.

Lenke til kommentar

Spillet er veldig underholdene, ingen spill har fått meg så hekta på flere år. Svakt at en bare kan spille 2 på multiplayeren. Men det er bare et lite minus, for selve spillet er veldig bra.

 

Jeg satt meg ned og for å spille dette litt kl 12:00 i dag, neste gang jeg så på klokka var den 19:00, det skulle fortelle det meste.

 

Kansje er dette et topp 10 de siste fem år.

 

Edit, min karakter er 9,5. Den blir så høy pga grafikkern ikke er spesielt viktig i denne type spill, og Chris sikkert ikke kunne betale musikkeren mer i lønn(pianoet er jo litt sjarmerende også da :) .

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Man har muligheten til dette under 'scenario editor'. Det gir flere muligheter, men er litt mer tungvint.

 

En patch for å rette opp i problemene med 'reliability', og kanskje et par andre småting hadde vært ønskelig. Gjerne også mulighet for å bygge jernbane på 'gamlemåten'.

Vet det, men er teit at man faktisk må BYGGE et map selv, at dette ikke kan være et valg fra menyen av skjønner ikke jeg. Det kan da ikke være så vanskelig Chris Sawyer?

 

Problemer med "Reliability'en", hva mener du?

 

Enig med den gamle måten å bygge jernbane/veier på, selv om den nye funker fint den også. Burde være et valg i options; "Classical/Modern" construction interface. :whistle:

 

mvh

Sobient

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...