Gå til innhold

Samsung E700 vs SE T630


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har byttet en del mobiler det siste året. Hadde Nokia 7210'n min frem til juletider, men da displayet på den ble knust, kjøpte jeg meg en ny mobil. Valget falt på SE 610, som jeg bare hadde en uke - men som jeg var kjempefornøyd med. Gjorde en avtale med modern om at hun ga meg tusen kroner ekstra å kjøpe mobil for, hvis lillesøstern min fill T610'n.

 

Jeg slo til på dette "tilbudet", og kjøpte meg en Nokia 6220. Denne byttet jeg inn dagen etter, fordi jeg rett og slett mislikte displayet på den. Denne byttet jeg inn i en Samsung E700, som jeg har vært rimelig fornøyd med hele tiden.

 

Jeg bestemte meg for å legge ut telefonen på QXL her om dagen, med en minstepris på 1800 kroner. Denne ble nådd i dag, og det er 4 og et halvt døgn igjen til den går ut, så telefonen er jo egentlig borte for min del nå.

 

Jeg regner med å sitte igjen med 2000 kroner pluss minus etter salget, og den eneste telefonen som ser aktuelle ut for min del da, er SE T630. Jeg skal ikke ha noe abbonnement, fordi jeg allerede har et NetCom Talk jeg ikke bruker, med 4-5 mnd igjen, og et Telenor djuice NonStop som det er igjen 10-11 mnd på.

 

Det eneste jeg bruker telefonen til, er å sende sms. Ringer ikke engang med den, så jeg trenger heller ikke en så avansert mobil.

 

Noen som har noen innvendinger? Ble aldri helt glad i Samsungen, pga den fucka ordboka, men ellers så har den fungert utmerket for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du telefonen kun til SMS ? Da er jo utvilsomt Nokiatelefoner det smarteste. Gikk over fra Nokia 3310 til SE T630, og SE har hjulpet meg å begrense min mobilregning betraktelig. Hvorfor? Jeg sender mye færre SMSer nå, fordi jeg rett og slett har blitt så grådig irritert på tregheten i telefonen.

 

Å lage en telefon hvor man får umiddelbar reaksjon ved tastetrykk ved skriving av SMS burde være en smal sak, noe Nokia har klart i mange år. Men SE har tydeligvis brukt all sin tid på kvantitet og ikke kvalitet. (Når det gjelder SMS vel og merke.)

 

Det er for en hurtigtaster som meg, et mareritt å skrive meldinger med min SE T630. Men for all del, telefonen er genial ellers. Bortsett fra at etter bare noen måneder så ser skjermen ut som den er sandblåst.

 

Så hvis du skal skrive SMS raskt, så velg en nokia telefon.

 

Jeg har ihvertfall mistet gleden av å skrive SMS etter overgangen fra Nokia til SE.

 

T630 er raskere enn T610 sies det, men må jo si at denne "raskheten" er tilbake til nivået til de gamle Motorolaklumpene man kunne kjøpe for ei krone i 1997...

Lenke til kommentar

Nå har jeg jo hatt E700 en god stund selv da, og har funnet ut at Samsung kanskje ikke er det helt store likevel. Dette er også grunnen til at jeg går tilbake til Nokia / Sony Ericsson.

 

Forresten, på testen her på amobil.no sto det følgende:

Mangel på minnekapasitet gjenspeiles over hele telefonen. En meldingskapasitet på 50 meldinger er for eksempel alt for lite. Flere av dagens telefoner har integrert all sin kapasitet i det delte minnet og har dermed i teorien ingen begrensninger på antall meldinger. Det har ikke T630, noe som sannsynligvis vil være til stor ergrelse for de tastelystne.

 

Altså...er 50 mld MAX i innboksen? Er rimelig vant til 200 meldinger nå...

Lenke til kommentar

Minnet er forferdelig lite... Må hele tiden passe på å slette meldinger, for det er ikke mange som skal til før det er fullt. Det samme gjelder spill og bilder og ringetoner. Veldig begrenset plass. Vil anta andre telefoner er bedre på dette.

 

Og apropos treghet:

Selvsagt går det fint å skrive sms med T630.

 

Men nokias telefoner er som å skrive på PC tastatur: umiddelbar respons, også fra ordbøkene.

 

T630 lar deg vente, cursor drøyer ca et sekund, og blar du i ordboka, så går det seint før endringen kan sees.

 

Joysticken blir også ganske unøyaktig etter kort tids bruk.

 

Ellers bør telefonen aldri ligge i ei lomme, hvor lommerusk kan forekomme. Små partikler kommer lett mellom tastene, og legger seg mellom tastene og elektronikken under. Resultatet er at man mister "klikket" fra noen taster og må trykke hardt for å få respons.

 

Som sagt knuser T630 nokia på sykt mange ting, men ærlig talt så er jo telefonen praktisk sett rimelig dårlig. Skjermen blir jo fort ripete, og jeg vil tro et par ganger i gulvet er nok for å drepe telefonen helt. Tror samtlige nokia telefoner jeg har hatt har tålt flere fall enn eddie the eagle har hatt i hoppbakken!

 

Men nokia får man mye høyere kvalitet på materialet, telefonene deres tåler mer og er mye enklere å skrive meldinger med. Men henger etter når det gjelder kule menyer, lyder og sånt.

 

T630 er jo knalltøff, men vær obs på at telefonen neppe varer mer enn et år... Og at man til tider blir ganske frustrert over minimal lagringsplass og treghet. Og når minnet er fullt, kan det feks gå fem sekund etter man har trykka "slette melding" før det faktisk skjer noe. Innen da har man trykka ei gang til, for man tror kanskje at man ikke trykka første gangen, og da har man kanskje sletta ei melding til uten å ville det....

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...