Gå til innhold

Hva er forskjellen på X800 pro og XT kort?


vix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel egentlig PRO VIVO og XT (PE) som har samme chip, men ikke samme BIOS. Altså er det PRO VIVO som kan flashes.

Forskjellen mellom Pro og Pro VIVO er såvidt jeg har forstått at på VIVO kortene er de ekstra pipelines disablet med software, mens i vanlig Pro er de fysisk disablet. Skal du få ett vanlig Pro til å bli xt pe må du vel frem med loddebolten såvidt jeg vet.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Det er vel egentlig PRO VIVO og XT (PE) som har samme chip, men ikke samme BIOS. Altså er det PRO VIVO som kan flashes.

Forskjellen mellom Pro og Pro VIVO er såvidt jeg har forstått at på VIVO kortene er de ekstra pipelines disablet med software, mens i vanlig Pro er de fysisk disablet. Skal du få ett vanlig Pro til å bli xt pe må du vel frem med loddebolten såvidt jeg vet.

Det er nok noen flere forskjeller enn som så.

 

- Pro VIVO kortene har 1,6 ns minne , det samme som Xt kortene har, mot 2,0 ns for standard Pro kort. Dette gjør at standard Pro kortene ikke kan klokkes like høyt.

 

- Pro VIVO har R420 kjerne, den samme som XT kortene har, mens standard Pro kort har R400 kjerne.

 

- Pro VIVO kortene har ganske riktig som du sier 4 "pipelines" disable i BIOS mens for standard Pro kortene så er disse laserkuttet.

 

Så om du tar frem loddebolten så får du i beste fall ikke noe XT kort og i værste fall så ødelegger du kortet ditt.

Lenke til kommentar
- Pro VIVO kortene har 1,6 ns minne , det samme som Xt kortene har, mot 2,0 ns for standard Pro kort. Dette gjør at standard Pro kortene ikke kan klokkes like høyt.

 

Ikke helt riktig. Det finnes Pro VIVO kort med 1,6ns, men det finnes og endel som har en blanding av 2ns og 1,6ns. Du er slett ikke garantert 1,6ns ved å kjøpe VIVO. Det finnes og Pro kort med 1,6ns minne som f.eks Toxic serien til Sapphire.

 

- Pro VIVO har R420 kjerne, den samme som XT kortene har, mens standard Pro kort har R400 kjerne.

 

Kjernen er såvidt jeg vet den samme på Pro og xt.

 

Så om du tar frem loddebolten så får du i beste fall ikke noe XT kort og i værste fall så ødelegger du kortet ditt.

 

Det er alltid en fare ja. Men det er en måte å få enablet de 4 siste pipelines dersom det ikke lar seg gjøre med software. Det sier seg selv at faren for å få ett ødelagt kort er relativt stor.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Ikke helt riktig. Det finnes Pro VIVO kort med 1,6ns, men det finnes og endel som har en blanding av 2ns og 1,6ns. Du er slett ikke garantert 1,6ns ved å kjøpe VIVO. Det finnes og Pro kort med 1,6ns minne som f.eks Toxic serien til Sapphire.

Toxic kortet er et X800Pro VIVO kort, men her er det sikkret at minne kan klokkes opp til 520Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...